Tuesday, June 9, 2009

Jom! Selamatkan Bumi Kita

atas urusan kerja, aku telah ke perpustakaan raja tun uda di shah alam untuk menghadiri sesi bertemu pelanggan dengan jabatan2 kerajaan negeri selangor seperti jab. alas sekitar (jas), jabatan keselamatan dan kesihatan pekerjaan (dosh), jab. perparitan dan saliran, mbsa, dan ada jugak syarikat2 korporat yg sama2 menghangatkan kempen "Jom! selamatkan bumi kita".

cam biasalahlah, aku akan pergi dengan best friend aku si saiful. kebetulan hari ni memang ada urusan dia dengan salah satu agensi kerajaan yg terlibat. aku cuma menjadi nasi tambah je kot2 ada perkara berkaitan dengan syarikat. so far, saiful ni dapat handle kerja dengan baik. jadi, aku sampuk yg mana perlu je.




macam2 aktiviti diadakan hari ni hingga jam 330ptg. ada ujian PERCUMA asap kenderaan, ada ujian PERCUMA tahap keselamatan aircond kenderaan, ada pameran, ada kaunter tukar barang2 elektrik dan elektronik terpakai seperti bateri, henpon, alat letrik dan mereka akan bagi sebatang pokok. since aku pun tau tau agenda hari ni, aku takdelah menda nak dilupuskan untuk dapat pokok durian belanda tu. aku ada minta dengan si saiful untuk disposekan henset dia yg dipakainya. orang pusat pelupusan sanggup terima henset tu, tapi saiful pulak enggan beri! "ko ni pul, sumbangkanlah sikit untuk alam sekitar lebih bersih. henset aku tak bolehlah sebab ia mahal sikit dari henset ko. ko punya takde 3G, camera pun takde, baik buang je. anak aku si luqmanpun pakai henset ada camera".

ni gambar aku dan saiful di kempen tu. rupa agak gelap sebab kulit aku kalau kena panas dia tukar jadi gelap. si saiful tu memang semulajadi gelap. ha.3x....




banyak jugak buku, risalah, sticker, CD, pen, note book, badge, poster, beg mesra alam, namecard, key chain yg dapat aku kutip disana untuk diri dan syarikat. sebelum balik, sebab kecapekan berjalan2 dan bercakap2, aku paksa saiful belanja aku air jus jambu. kerana urusan section dia aku terheret datang sekali. ala rm1.50 je. dah lama aku dengar tentang cerita2 kesedapan air jambu batu hijau ni, malah adik yg selalu datang blog akupun selalu promote sedap. aku cubalah. Sedap!

11 comments:

Rayz said...

Mey, pokok apa lg yg dia bagi tu ? aku kat umah banyak bateri expired ni...

julietchun said...

bagus gak dapat satu pokok buleh tambah koleksi. Berapa hari kempen tu?

haruan tasek said...

hebat nie boleh dapat pokok buah-buahan... aku banyak komputer terbuang nie boleh tukar ka

izman said...

nadya aka razman,
macam2 ada. tapi yg byk pokok durian belanda. tapi takat jam 3.30pm hari ni je.

izman said...

julietchun,
sehari je. hari ni je.

Mak Su said...

meh ler kita sama2 marah kat pengusaha kilang yang masih lagi mengeluarkan pelasetik merah yang bising tu, yg selalu buat bungkus kuihmuih dan barang2 tu. salah satu usaha juga. errr.... marah pengusaha kilang? scary gaks

izman said...

haruan tasek,
may be ko kena usha2 kempen yg akan datang.

Kapten Luffy said...

mesti sedap!

sebab air HIJAU

lalala

Abang Long said...

Selain dari semulajadi 'gelap' ada juga manusia yang memang suka 'menggelapkan' diri ...hahaha

Anonymous said...

Aikkk..glamer dah ye..jus jambu tu.
saya baru reti minum bulan lepas;)

bagus ler..byak info ko dpt.
kut ye pun..patut2 ler..sebelum pegi tu.habaq le kat 'kawan' .walau di buat dlm satu hari je,mana tau cuti2 penggal bley myelinap ke sna jap..

ape ler..kau ni..:(

wt rgds.
ila

Anonymous said...

OH TIDAK...
NAK JUGAKKKKKK...