Saturday, March 21, 2009

Jus Gelas Besar, berapa besar yg ada??

Ingat tak nak buat entry baru, tapi jari rasa gatal. masa jalan2 jelajah blog sahabat aku yg sama2 kuat makan iaitu wan (http://thewanonly.blogspot.com); dia crita bab air jus gelas besar kat endah parade.

aku malas nak crita jus gelas masa aku kat uum, atau masa aku kat teganu; dah lama. aku nak crita aku minum jus buah masa di port klang, spesifiknya pandamaran.

kisah ni terjadi masa aku masih kerja kat syarikat lama, ala sebelum kerja kat sykt sekarang. para pegawai bila tiba hari raya, opss! tiba hari nak audit mulalah kerja bertungkus lumus siang dan malam. sebab aku ada boss, boss aku selalu suruh aku yg stay dengan officer quality assurance siapkan kerja2. department lain bukannya malas, memang pemalas (bukan semua daa..). so, HR dan QA yg buat, department lain banyak yg boss2 nya sign bute je documents.

kami young executives, memang stress je kerja sampai malam2. memang la ada sedikit imbuhan buat lepas bayar duit makan malam dan duit minyak, tapi ia memang tak berbaloi berbanding masa dengan keluarga. untuk menghilangkan stress kerja tu biasanya kami akan main ping pong yg disediakan bersebelah opis kami. bayangkan main pingpong dengan baju kerja dan ada yg dengan safety shoes. korum yg biasa main dengan aku termasuklah en osman (qa manager),syahrul & haryaddy (exec QA), en fauzan (HR manager). jangan la tanya siapa champion kalau main bergu sebab aku dan haryaddy adalah pemenang ketiga bergu masa kejohanan pinpong disitu (ada 4 pasukan bertanding, satu tarik diri).

suatu hari kami bermain pingpong seawal jam 6pm, semua pancet! jam 730pm, kami kecapekan dan semua setuju singgah pekena ais buah secara pitstop sebelum balik. kami singgah di gerai mpk berhadapan kilang kondom. sambil2 tu buat2 joke kenapa kilang tu pekerjanya 90% pompuan yer.... FULL STOP.

kerana dahaga, kami mintak minuman berais. majoriti ambik jus buah.

aku ambik jus tembikai, ada yg jus apple, jus belimbing, dan pelbagai lagi.

boss aku yg kedahagaan gile meminta jus dalam gelas yg besar, dia bertanya pelayan lelaki. gini lebih kurang perbualan mereka :-

boss aku : dik, ada gelas besar tak?
pelayan : ada. sambil menunjukkan saiz gelas.
boss aku : boleh lagi besar tak?
pelayan : (masuk dalam kedai dan membawa gelas yg lebih besar) besar ni ada bang!
boss aku : ini kecik dik, saya dahaga. saya nak yang lagi besar.
pelayan : OO... nak bekas lagi besar ye. berapa besar abang nak?
boss aku : tak kiralah. saya nak yg paling besar kamu ada.
pelayan : kalau abang nak yg paling besar. saya cadangkan air jus tu abang punya guna BALDI. itu paling besar kami ada.
boss aku : dah la, buat yg biasa dah!!

Aku ??? (apa lagi gelak sakan la...)


IZZI ADVERTIZING--------------------------------------

24 comments:

Nur a.k.a admansyah said...

betul tur... kalo aku, bkn takat baldi aku hulur... kolah/ tangki aku tunjuk kat member ko tur!!!

aku x penah try gelas beso kat Ganu tur even aku taw mmg glamer!

pssst: pi jwb tag... amik kat blog aku! sempoi aje... don wori bro!

Kapten Luffy said...

penat waiter tu promot sampai ke baldi... kakaka

Abang Long said...

Lain kali suruh je boss terjun dalam kolam di kompleks pandamaran.

Anonymous said...

hoh nasib baik aku dulu tak penah kena stay back.. 540 sharp trus balik.. siap kena tunggu ngan Ah Ho kat punch card.. wakaka

-eiman-

Jard The Great said...

errr.... kat ghanu ek.. hehehe...

izman said...

nur aka admansyah,
tag??? errr...

minum dlm kolah? agak2 berapa puluh biji orange kena pakai??/ kuang.3x

izman said...

monkey d luffy,
tu special delivery... sape beli, waiter dapat bonus sebulan gaji. ha.3x.

izman said...

abang long,
apsal masa tu tak terfikir kompleks renang pandamaran, kalau tak boleh campak dia kat situ.

izman said...

eiman,
department ko dulu semua balik sharp. bisa kena stay HR, fin, prod dan qa je.

izman said...

jard the great,
crita tu kat port klang. kat ganu pun ada gelas besar, best oo...

suzieapai said...

yer...air buah gelas besar kt seberang takir la port yg best aku pnh minummm....itu pun lps balik dari pulau redang ngan geng2 kenu...beh sguh la wei..

Mak Su said...

kuang kuang kuang...baldi. ahaks

julietchun said...

satu baldi syer 4 org kot,hahaha.

izman said...

suzie apai,
ha... situ best. ia tak jauh mane ngan rumah makcik aku.

izman said...

mak su,
ia sesuai uk org betul2 dahaga.

izman said...

julietchun,
ishh..3x, camner ko boleh teka tepat hah! banyak la ko satu baldi kongsi 4 org.

Mak Su said...

izman, kena tag :)

izman said...

mak su,
orait.

cendawanintim said...

tingat air buah beso kat seberang takir...balik bulan 6 nanti...jom layan!

izman said...

cendawanintim,
memang ada plan tu. cantek sangatlah kalau dapat pegi.

KTS said...

wakakakakakakaka.....

aku tak dpt byg minum ngan baldi...
tamak tul boss ko...

wakakakakaka...
aku minum gelas kecik pun dah kembung perut... tak lalu minum jus gelas besar... org lelaki selalunya menten je...

MOLY said...

hehehhe ..
tu memang beso giler tuh !!
antara sanggup dengan x sanggup je la nak minum pakai tu

:D

izman said...

ku tak sempurna,
nasib baik dia tak minum, kalau dia minum..... memang pecahlah perot dia hari tu. kuang.3x. (ish.3x, tak baik la ketawakan x-boss aku.) kuang.7x

izman said...

lily.lulu,
trima kasih datang pengantin baru.

cuba ajak kekanda ea pekena air jus macam tu! rasa2 abis tak??