Friday, March 27, 2009

Aku Sokong "EARTH HOUR"

Hari ni pagi2 lagi dah dapat sms dari kakak aku menyatakan dia ada di pwtc dengan taklimat/ucapan ds najib. tak heranpun sebab kakak aku aktif puteri umno. dia dah banyak kali pujuk aku masuk umno tapi aku belum terbuka hati, cuma aku lapangkan hati aku untuk menerima menjadi ahli umno setelah melihat apakah membaharuan ds najib nanti.

he.3x, aku bukanlah orang politik, atau penentang umeno sebelum ni, cuma aku memang cukup tak berkenan dengan pemerintahan pak lah yang aku rasa sangat slow motion. pengalaman menjadi pak turut politik aku adalah setahun jagung sebab aku dah mengekor 2 orang ahli politik sejak di jaman universiti lagi. yang malang, kedua2 mereka tersungkur awal, dan sorang lagi dah jadi pemimpin pkr.

kenapa tak jadi ahli pkr? memang aku tak hingin. aku masih sanyangkan bangsa aku. kalau ditakdirkan nanti pkr menang negara, mamposlah orang melayu. dalam pkr berapa kerat je pemimpin melayu dan pelapisnya. sanggup ke korang ada pm atau tpm orang depa??

ok, dahlah cakap pasal politik. siapa menangpun kita tetap kena kerja dan cari makan untuk keluarga. yang kaya? mereka...mereka...dan MEREKA.

sekarang aku layan onde-onde. bukan wife aku yang mengidam, tapi luqman. al kisahnya semalam (27/03/09) di tadika dia ada makan kuih onde-onde, dapatlah may be 2-3 biji sorang makan. masa aku gi ambik dia, luqman dah cakap sedap la onde-onde. aku cakap nanti minta ummi buat. awal pagi tadi masa nak beli sarapan, wife dah sibuk beli bahan2 untuk buat onde-onde anak lelaki kesayangan dia. dan sekarang! taraaa......



oklah, setakat nak makan anak-beranak.

ops! sebab semua satu donia heboh kena tutup lampu sejam mulai 830pm hingga 930pm malam ni, aku pun ikut gak lah. so, malam ni kena makan awal2, dan tidurkan anak2 awal2. he.3x. kenapa dia tak buat malam jumaat ye, baru sentimental dia lebih ummp!





aku yakin anak2 aku tak tidur awal punya. perlu tutup tak tivi, kipas, air cond, rice cooker, washing machine, radio dan seumpamanya??? polis kena giatkan rondaan le sikit malam ni yer!





IZZI ADVERTIZING----------------------------------------

Mentang-mentanglah malam ni ada upacara padam lampu besar-besaran, suka2 hati je iklankan banner ni. (diam! ini iklan berbayar tau!)

9 comments:

ILA said...

Aikkk..ngape onde2 tu ada yg lonjong bagai yee..
alahhh..setakat matikan lampu jerr..TV tetap On..ada AF kat Astro perrr..

ILA said...

oh yee...onde2 tu biasanya aku panggil as buah melaka.
hmmm...tiba2 kau bagi idea utk aku punya plan minuman petang hujung minggu esok.

Kapten Luffy said...

onde2! lama dah tak makan... huhuhu...

Nek Cun said...

Malam tadi nekcun ngan atok ada function kat putrajaya... (Function dah dischedule lebih awal dari 60 earth hour plan kot!...) Nekcun tengok Putrajaya pun terang benderang!... Lampu-lampu jalan sumenya terpasang terang!... mana semangat nak selamatkan bumi nih?...Orang Gomen pun cakap tak serupa bikin jer!... hehehe...

Nur a.k.a admansyah said...

Kesedaran tu... dtg Ikhlas! dgn hati yg rela... jgn paksa! yg ko nak suruh bapakX2 polis ronda tur... pasai apa? depa sendiri pun lom tentu padam lampu Bro...!

Aku buat! Aku sokong... gue use lilin sejam Bro... jgn tak caya!

HidupKan Bumi!

sedap plak ondex2 tur... bak ler sikit...

izman said...

ila,
wife aku buat ngan anak2. suka hati je lah diorang buat. untuk makan sendiri je, tak perlu cantik2.

sori, aku tak layan AF. dalam semusim, may be satu atau dua episod je aku pernah tertengok. boikot AF.

buah melaka pun aku panggil gak. kadang2 aku panggil buah pahang.

izman said...

monkey d luffy,
ala beli je. terbaik, menikah dan mintak wife masak. one time investment.

izman said...

nekcun,
cakap memang semua orang suka, perlaksanaan......

izman said...

nur aka admansyah,
polis tu aku nak suruh dia kawal keselamatan. he.3x.

aku guna lilin gak. sejam. tak buat apa2, anak2 galak main lilin. uwaa...

nak aku pos onde2??