Friday, January 1, 2016

Selamat Tahun Baru 2016

Selamat tahun baru 2016.
Alhamdulillah, sedar subuh tadi rupanya dah tahun 2016. Aku tidur awal malam tadi dengan harapan 2015 tidak berakhir begini cepat. Sayangnya masa terus berlalu walaupun aku sekadar tidur dan bermalasan.
Benarlah firman Tuhan, "Demi masa, sesungguhnya manusia dalam kerugian, kecuali bagi mereka yang berpesan-pesan dengan kebenaran, dan berpesan-pesan dengan kesabaran".
Azam tahun baru 2016?
Jangankan azam tahun 2015, azam tahun baru 1998 pun belum aku langsaikan sepenuhnya. Jadi biarlah azam itu aku simpan sahaja di diari. Ya, kuruskan badan tetap tersenarai dalam impian hati, sama seperti 5 tahun sebelumnya (nota : inilah nasib jika isteri pandai masak).
Dibawah ialah catatan azam tahun baru aku untuk tahun 1998 semasa berusia 22 tahun (nota: 21 tahun 11 bulan). Abaikan tulisan cakar ayam aku itu. Tulisan buruk tidak mencerminkan hati penulisnya juga buruk.
Nota kaki : aku berdoa azam korang tahun ni nak beli buku aku 'Jangan sentap, okey !'. Aku akan aminkan.

No comments: