Thursday, September 17, 2009

Follower ke 100

hah, dah ada 100 FOLLOWERS dah aku. syukurlah! aku sebenarnya tak x-pac (sebab aku maxis postpaid)ada orang followpun. tapi ada yang follow sampai 100 orang, syukur sangat2 aku. dah angka 100 macam best je, aku kena bagi sedikit saguginjal (asyik2 saguHATI je, aku bagi saguGINJAL lah pulak)kepada kawan2 yang sudi follow aku dan menjadi angka 100. orang yang bertuah itu ialah eiman@nurizan (http://nurizan.blogspot.com). aku tak tau nak bagi apa sebenarnya, dan aku tak pernah bagi apa2 pada kawan yang ada datang ke blog aku ni sebenarnya. may be aku bagi voucher kfc ke, duit raya ke, atau apa2 yang aku rasa sesuai (sesuai dengan kemampuan poket).

kepada yang lain jangan jeles pulak. ini bukan rancangan pilih kasih atau pilih kekasih, just suka suka je. hadiah pun koman je (biasa2 je). saje nak memeriahkan majlis. dengan si eiman@nurizan ni actually aku dah kenal dia lama. kenal di dunia nyata lagi. masa tu kami sama2 kerja kat apm shock absorbers sdn bhd di port klang. bezanya dia engineer di bahagian design & development, manakala aku kat HR department. kemudian dia berenti, then akupun berenti. tup2, jumpa balik secara tak sengaja di alam ghaib (blog) ini. ok lah tu! eiman@nurizan nanti ko email aku address ko yer. may be lepas raya aku hantar kurma lebihan puasa tu, errr... maksud aku voucher atau saguginjal ko tu.



belum cukup panjang. aku cerita pasal berbuka puasa petang semalam (16/9/09). even dalam pantang, wife akan sama2 makan masa aku berbuka puasa. anak2 pun sama. meriah la sikit aku makan. kalau aku makan sensorang, cam sunyi la dunia aku. korang tok sah tanya la siapa masak, dan sedap tak masakan tu. kena faham lah wife bersalin, dalam pantang, anak dara aku baru 3 tahun mana la nak reti masak lagi. so, makan jelah apa yang ada. masakan biasanya simple2 je. untuk wife, biasanya dia makan nasi dengan ikan kering + lada hitam tumbuk + hirisan halia muda. ada jugak dia makan ayam dan ikan, buah, sayur dan sebagainya. tapi semalam aku lihat dia makan sawi, so aku tegur :

suami : ayang makan sawi? orang pantang buleh makan sawi ke?
isteri : a'ah! boleh.
suami : boleh ke? ada orang kata ada sayur panas dan sayur sejuk.
isteri : sawi boleh. sawi ni tambah air susu ibu.
suami : oo... nak tambah air susu la ni. kalau nak lagi banyak ada lagi tumbuhan yang lagi banyakkan susu.
isteri : makan ape?
suami : makan rumput. abang tengok lembu2 makan rumput, banyak betul susu dia. bukan takat dua belah susu, empat-empat kantung susu dia penuh susu.
isteri : (menarik muka masam)nak suruh ayang makan rumput la ni?
suami : (hanya diam dan bercakap dalam hati "KENA TAMBAH BILANGAN HARI BERPUASA LAGILAH AKU")


izzi note :
nampak macam kasar sikit lawak ni, tapi biasalah lawak2 keluarga aku. lawak2 camni sesekali bolehlah untuk memeriahkan suasana, kalau selalu alamatnya makan kat kedai mamaklah!

7 comments:

adie said...

kalu takde follower yg pertama takdelah follower yg ke seratus.so kena bagi semua adiah aa kat follower ko,baru syok.hehe...

ko tak balik ganu malam ni ke? tol free beb.hehe

is@r said...

normal ler lawak mcm tu...
bak kata hubby I..
"tak boleh melawak dok dlm utan"
ceh, ada ke disuruhnya dok dlm utan.
lawak tu menceriakan suasana.

Mak Su said...

sawi mmg boleh, maksu makan sayo sawi, pegaga masa dlm pntg

Relevan said...

Lor Izman kwn pun Follower aok juge..bg lah hadiah lemang sebatang dua..Slm Raya Iz..Maaf Zahir Batin..

nurizan said...

wahhh tak prasan ada hadiah untuk jadi follower.. apa email ko eh? aku ingatkan menang moto tadi.. hehe.. alhamdulillah..

bungacahaya said...

Saya wat surprise utk follower ke 50....

Heheheheh...sonok ek lawak2 camtu.

Maiyah said...

salam.. wah dah ke 100 yek.. moga kita dapat terus beri pandangan yg berguna pd sahabt suma.. Selamat Hari Raya :)