Friday, April 25, 2008

Oh Terengganu.....

masuk keje ari ni agak longlai, bukan krn penangan mlm jumaat tp yesterday aku cuti sehari ikut kawan ke terengganu. Dia gi atas urusan business, aku atas urusan ikut saje2.

Mula2 dia kata ke kuantan, aku ok je. tapi aku tengok bendera di tepi2 jalan jd berubah dari putih hitam ke hitam putih dan siap ada bulan sabit, baru aku tau aku dh masuk negeri teganu. aku dh lupa nama tempat tu, tapi masuk area kelapa sawit melalui pekan jabur. actually sempadan pahang teganu la tu, tp dh masuk belah teganu.

Dari klang kami bertolak dlm 7am dan balik sampai rumah dlm 7pm. memang penat dan mengantuk. lepas isyak, ada pulak kawan ajak minum, so lepak la minum sampai dlm 12 lebih. balik rumah anak nk manja2 lak sebab ayah dia asyik jalan2. So, layan la disney channel sampai 2am.

kesimpulan dia dari minggu lepas sampai minggu ni asyik ingat psl teganu je. last week, ada kawan se opis ke teganu, dia belikan aku keropok lekor Kak Yah kat losong. so, dpt la lepas rindu.

ingat nak kena balik teganu nih, tapi jadual penuh. bulan depan (may) adik aku bertunang kat pahang. bulan 6, ada book kat cherating 2 hari satu malam. bulan 7 kena gi singapore ada kawan baik kahwin.

Ah peningnya. kalau ikut hati mmg boleh gi tapi masalah besar ialah ongkosnya. utk singapore, tgh prepare budget, wife dan anak2 blum ada passport lagi. kalau gi nk uruskan hotel, transport, night safari dan lain2. Apsal la tak de satu orang kaya tiba2 nak jadikan aku anak angkat? (angan2 mat jenin).

4 comments:

Mak Su said...

gi ganu weh? anak maksu ajak jenjalan ke pulau kapas ler..waduhhhh

cendawanintim said...

lor, ko datang teganu sehari...asal ko tak bagitau aku nih....

yolah, ko prepare bajet tuh....mana ada lebih kot...

izman said...

mak su,
pulau kapas, pulau redang
kite lalu ikut marang
negeri teganu memang sohor
tempat molek, zamang berzamang...

na..na...na... teganu kite...

cendawanintim,
nk bgtau ko? aku sendiri pon baru tau sampai teganu.

teganu mmg kn balik, rindu jumpa kwn2 kat banggol serada, makan makanan mok su aku yg enak kat wakaf tembesu, lelap mata di kemasik, layan blues kat kuala abang... bestnya!

Anonymous said...

JOM KITE PAKAK GI TEGANU. KALU NOK MAIN FOREX SILA KLIK KAT NAMA AKU.