Wednesday, April 23, 2008

Misteri Malam Jumaat

Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital ternama kerap mengalami kejadian pelik.. Setiap pesakit yang ditempatkan disitu pasti akan meninggal pada satiap hari Jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka.. Perkara ini sangat membingungkan para doktor... Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut...

Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya.. . beberapa doktor bersiap sedia untuk mengenal pasti penyebab kepada kematian di katil tersebut. Seorang pesakit lelaki sedang tidur di katil misteri.

Masa berputar... pukul 08:00am.. 08:30am sehingga jam 9.00 am... tiba-tiba... ... Pintu bilik ICU itu terbuka..... Kemudian masuklah Makcik Bedah.... Seorang pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari jumaat.. Masuk... mendekati katil keramat tersebut... dan terus mencabut soket elektrik untuk alat bantuan pernafasan pesakit tersebut dan menggantikannya dengan 'plug vacum cleaner'nya. ..


La....patut lah pesakit mati....xde oksigen rupanya

5 comments:

cendawanintim said...

ni musti ihsan email kan....takpe laaaaaaa....esok dah khamis....mesti n3 ko 18 sx kan...kan...

Lily.Lulu. said...

sabo laa makcik cleaner tuh .. terlebih rajin sampai cabut mana satu pun x pasan yer ...

muadzlife said...

kih kih kih...tu lar pentingnya 'training & dev. depat' kan...

awieworld said...

hehe...mmg tak sekolah ker makcik cleaner tu...ada ka patut!!.. jgn bg dia pikiaq sendiri...jadi gitulah gamaknyer..kuang3 :)

izman said...

cendawanintim,
ko jgn la camni, buat slh sekali tp ingat bkali2. apsal ko marah n3 2, ada kn mengena ke? (kui.3x)

lily.lulu,
itu bkn rajin, itu 'tut' namanye.

muadzlife,
betul! nampak sgt HR dia x effisien.

awieworld,
musti sekolah! kt sekolah mane ajar cara nk jd cleaner kt hospital. HR dia x ajar tu.