Friday, November 26, 2010

Hari Tandas Sedunia ??

Aku sebenarnya baru tahun ni benar2 dengar pasal Hari Tandas sedunia yang turut diraikan di Malaysia. Biasa kita dengar selain hari2 raya ialah hari ibu, hari kekasih, hari bapa (kawan aku saiful nizam kata, hari bapa adalah pada setiap hari khamis malam jumaat. sempena malam bunuh syaitan).

hari seperti hari tandas ni tidak famous amos jika nak dibandingkan dengan hari jualan kantin, hari sukaneka, hari bertemu jodoh dan sebagainya.

malas aku nak ulas pasal sambutan hari tandas ni. sebut je tandaas ni rasa jijik semacam je. ye lah, tandas kita ni memang diketahui umum tentang kotor dan tidak terurus. di tempat umum tu dah la kotor, kat masjid dan surau juga keadaan tandas juga adalah tidak memuaskan. kata je kebersihan separuh dari iman, tapi......


untuk menghabiskan masa, kita saksikan sedikit gambar tandas yang ada di seluruh dunia. tandas malaysia tu cam best sangat, tapi setakat buat pameran je la.










3 comments:

umi ameer said...

i like...

secangkir madu merah said...

fuh..canggih manggih tandas negara2 hebat tuh.. sampai takde dinding pon ada gak....

princess dhealova said...

bgus post ni....
btw... sya perlu tau lbih info sal WTO ni... tpi ur info xlgkap sgt kat ni... :)