Sunday, April 25, 2010

I-City Shah Alam

hari sabtu (24/4/2010), lepas solat maghrib dan makan malam, aku tetiba je terasa nak bawak keluarga ke I-City Shah alam. ye lah, rata2 kawan2 kata best suasana malamnya dengan lampu2 pelbagai warna.

so, kami pergilah. masa sampai area tol batu 3 shah alam, dah nampak pokok2 yang berwarna warni. anak2 dah excited. masa kami sampai agak awal dan orang tak ramai lagi. parking kat dalam bangunan.

kami parking agak strategik, just menapak satu tingkat je dah sampai. anak2 seronok la sebab tengok lampu2 berwarna warni. serata tempat kami pergi, termasuk pameran didalam ruang pejabatnya. manusia semakin lama semakin ramai, terutama couple2. tak ketinggalan keluarga membawa anak masing2.

banyak jugak gambar aku ambik, dan cam biasa gambar aku memang takde la. oklah, akupun bukan suka bergambar, tak fotogenik, fotogedik may be. ha.ha.ha...

secara keseluruhannnya, OKlah. pada aku pertunjukan lampu2 tu adalah marketing games. developer saje nak bagi orang datang tengok kawasan. ye lah, kalau ada pameran percuma dengan sesuatu yg baru dan menarik, sape tak nak datang. anak2 akan memaksa ibubapa ke sana sini melihat seluruh kawasan termasuk ruang pejabat. iklan percuma beb! selain pertunjukan lampu yg dihias berwarna warni dengan bentuk2 pokok, binatang, bangunan dan sebagainya; turut disertakan dengan penjual2 yg menjual pelbagai jenis cenderahati, makanan dan sebagainya. ok la tu...



aku tak pasti sampai bila akan ada lampu warna warni tu. berterusan, diberhentikan bila seluruh kawasan diduduki atau akan dikenakan bayaran kelak. pada aku secara logiknya, jika semua ruang pejabat diduduki, aku yakin ramai penghuni pejabat akan terpaksa stay di pejabat jika ada urusan, dan kedatangan pengunjung yg memenuhkan ruang parking diluar dan dalam akan cukup menyeksakan. rimas! aku rasa lambat lain, free show tu akan ditutup. tengoklah kat uptown damansara, mulanya peniaga2 ditawarkan berniaga dan bila keadaan dah penuh, semua peniaga dipindahkan ke tempat lain yg lebih tersorok. uptown kota damansara oklah, takde orang nak kacau sebab ia cuma kawasan2 kilang.

apa2pun, aku ucapkan syabas kepada developer I-City shah alam. peta shah alam berubah lagi. dari kawasan estet midlands suatu ketika dulu, kita menjadi bandar pintar dan berteknologi canggih. pertujukan free lampu2 anda juga boleh dipuji walaupun aku secara peribadi tidak berminat, anak2 aku terhibur disana. kepada sesiapa yg ingin membawa anak2 berjalan2 tanpa duit yg banyak, datanglah ke situ.

4 comments:

Yunus Badawi said...

Bukan anak2 aje yg teruja tetapi emak bapak pun sama hehehe

E-na Zarina said...

Sampai juga kt I-city ye...kt seksyen brp?

Mak Su said...

oohhh... kat shah alam, ingatkan kat the mines, hehehe

kasihibu said...

sya nak bawak anak anak malm ni konon, tp hujanlah pulak...kesian diorang dah janji tp tak dapat pergi..
salam ziarah dan salam singgah juga ;p