Saturday, April 24, 2010

Restoran Cina Muslim Kita (Tmn Sri Andalas, Klang)

sebelum aku mengarut lebih panjang, ni hah aku saje nak berlagak dengan award yg minggu lepas aku dapat. lupa nak pamer kat sini. mulanya malu gak nak tampat sini sebab takut dikatakan mat bunga, tapi sebab takut classmate aku masa sekolah ni merajuk hingga menyebabkan dia tak mau balik dari jepun, aku tampal je la. e-na, lain kali nak bagi something, bagilah yg real dari jepun tu. ala, macam yg aku mesej ko dulu. poskan aku 2 orang awek jepun yg tengah hot tu. nak buat bini? mana ada la, pembantu rumah. aku kan ada 3 anak, so sorang jaga satu. he.he.he.... ni hah award si e-na http://e-nalovelykitchen.blogspot.com tu.



yg aku tak tahan gelak dengan kawan aku sorang ni ialah award tu sempena hari pertunangan dia beberapa tahun lepas. err... dia sekarang dah kawin dan beranak pinakpun, tapi masih menyambut hari pertunangan. err... sori e-na sebab gelakkan ko yer. aku macam ko kenal dulu2 la, memang suka nyakat kawan2 sekelas kita. kepada kawan2 yg suka mencuba resepi tu aku cadangkan korang melawatlah blog sis e-na ni, hampir 98.321% enty dia memang menngenai makan. tapi badannya sekepeng jugak.

oklah, dah bercerita pasal makan ni, aku tiba2 teringat pasal ada beberapa gambar mengenai restoan yg aku dan kawan2 terjah sepanjang minggu lepas.

cakap pasal makanan cina ramai yg teringin sebenarnya. tapi mengenangkan bila terbayang binatang hidung petak dan ekor bersimpul tu, semua tak selera makan. bagi aku yg bertahun2 kerja dengan company cina ni, kekadang memang suka layan makanan cina. tapi bukan ba alif ba ya. kalau korang suka makanan cina yang HALAL dan tinggal area klang/pelabuhan klang, aku cadangkan korang pergilah ke Restoran Cina Muslim Kita yang terletak di Taman Sri Andalas, Klang. lokasi dia belakang klinik bersalin razif norana yg lama. kedai dia nampak macam tersorok sikit, tapi kalau pegi masa makan tengahari, memang sesaklah beb.

restoran ni memang kepunyaan orang cina betul, tapi cina muslim la. ia dikunjungi bukan saje oleh orang melayu/jawa yg kepingin nak makanan cina tulen dan halal, tapi rata2 yg makan ramai cina. aku dah menjadi pengunjung restoran ni sejak 4 tahun lalu, dan bila kawan aku si saiful dan azmir kata teringin makan makanan cina halal, terus aku cadangkan kat situ. Alhamdulillah mereka berdua puas hati.

bagi aku, kalau datang tengahari atau malam aku memang suka fried char kuey tiew cantonese style dengan cili potong dan kicap. kalau pagi aku suka steam bread dengan kaya, air kopi kaw dan 2 biji telur ayam masak separuh. kalau tak de nak makan apa2 aku suka layan ais krim goreng dia. setakat yg aku makan sini rasanya tak pernah mengecewakan. ala biasalah kalau korang pergi restoran tertentu kata makanan cina tulen, tapi resepinya dah diubahsuai jadi makanan cina style melayu, style jawa dan sebagainya. restoran ni memang resepi cina asli. kalau cuba nasi ayam dia pun dah tau ia berbeza dengan nasi ayam stail melayu dan mamak.

ini gambar kami hari tu. gambar si saiful takde sebab ambik gambar guna henpon baru dia. nampak gambar sedikit kabur, ye lah.... henpon baru beli 2 hari masa tu. function pun belum mahir lagi. kamera aku tak bawak, henpon aku pulak jenis cap ayam.


1 comment:

E-na Zarina said...

ada aku kisah???? ko nak gelak ke apa ke E-na tetap nak celebrate juga!...nway Tq sudi gantung tulip ni kat umah maya ni tapi kalau ada org panggil mat bunga cakap je la menikmati keindahan ciptaan Allah..