Wednesday, August 20, 2008

Cuti Panjang

lama rasanya tak update blog ni disebabkan kebizian yang melanda. Biasalah kalau kerja jadi kuli orang. tapi kalau jadi boss pun lagi teruk kot, kena fikir nak majukan business dan bayar gaji pekerja. so, takat ni biarlah aku jadi kuli dulu. mana tau ada rejeki nanti boleh lah jadi boss yang baik.

mood kerja mcm biasa je. suka tak suka kena kerja. pada aku, aku kerja dengan ikhlas sebab itu yg aku suap untuk diri dan keluarga aku. cuma tahap motivasi aku bukan ditahap tertinggi disebabkan tiada imbuhan. mana tak sdih, aku buat gaji orang lain tapi gaji aku dan pegawai2 lain tak naik. yg dinaikkan ialah gaji supervisor dan kebawah. alasan gaji diorang kecik.

tolong sket ye kalau gaji pekerja kilang kecik! tanya la kawan2 atau sedara yg keje kilang tentang gaji diorang. silap2 gaji graduate universiti pun kalah beb. ini fakta sebab aku buat gaji. ada sesetengah pekerja yang gaji campur overtime dan elaun lebih besar dari gaji manager. aku buat gaji pun bebulu betul. tapi redha je lah sebab diorang kerja teruk sedangkan aku kerja goyang tangan je picit2 komputer dan tunjuk2 beri arahan (ye ke??). bulan lepas dan bulan depan pekerja dapat kenaikan gaji dan tunggakan gaji dari bulan januari 2008. Perh! kaya la diorang. aku dan pegawai2 lain??? melopong je la.

Aku dah jumpa top management suarakan tak puas hati management staff atas double standard ini. kalau diorang tak dengar dan buat sesuatu, ramailah orang akan meninggalkan syarikat. dan sudah beberapa orang pegawai termasuk manager mulai meletak surat perletakan jawatan sejak minggu lepas. Aku ???

Oh ya! mulai hari ni sampai jumaat aku cuti sebab adik perempuan aku berkahwin di rumah papa aku di jerantut, Pahang. Selain uruskan majlis itu, banyak aktiviti lain dah diatur dengan adik beradik aku. harap semua berjaya.

8 comments:

Mak Su said...

dorang suka underestimate

arsaili said...

salam..wahhh tahniah dapat ipar baru..ehehe

cendawanintim said...

orait, ko jaga diri bebaik..nanti balik jangan lupa hapdettt..

izman said...

mak su,
diorang asyik underestime, tak kan kita je asyik nak understand?

izman said...

arsaili,
trima kasih. penat wo kerja2 kenduri kawin.

izman said...

cendawanintim,
ok. nanti aku hapdet.

Nur a.k.a admansyah said...

biasa-lah... aku pun kuli gaks! tapi, mai keje asyik dok ngadap internet. biler ie prob, mula-lah aku gelabah!!!

boleh tak kau jwb TAG aku? kau jwb tang pglmn ms sekolah pun cukup-lah.. boleh yea? jgn maree..

izman said...

nur a.k.a admansyah,
wa... nanti aku usahakan yer.