Friday, December 10, 2010

Set CD Perubatan Islam Pertama Di Malaysia

alhamdulillah, banyak perancangan kerja dan peribadi aku berjalan seperti dirancang. terkucil sikit2 adalah, tapi yang dirancang menjadi.

dalam bekerja di pejabat, aku juga membuat kerja2 sampingan lain untuk mencari rejeki yang halal. uruskan website aku www.izzibusinesscard.com , jualbeli coins, dan terbaru menjual cd Al-Rogyah Al Syare'ah.

sebenarnya jual cd ni tak dirancang. cd ni pun aku dah tau lama, nak dapatkan kat kedai2 kaset dan kedai menjual buku dan kaset Islam memang takde. kalau adapun memang tak pernah aku jumpa. so, pilihan yang ada ialah membeli melalui pos atau ditempat yang Al-Fadhil Ustaz Ahmad Dasuki berceramah. so, tak ramai yang ada dan memilikinya.

ramai yang call, tanya dan email aku pasal cd ni selepas aku siarkan kisahnya dalam blog aku ni. tapi apa yang aku cakap pada mereka ialah cuba ke laman web jualan cd tu dan beli pada mereka secara terus. tapi biasalah, orang kita ni masih yang ragu2 bila nak beli secara online terutama dari laman web yang kita tak kenal siapa orangnya.

macam kes hari ni (khamis), aku kata nak beli cd ni satu set. ada kawan2 seopis nak beli sekali. so, keluar makan tengahari tadi aku belikan 4 set cd roqyah ni yang ditempah kawan seopis. rupanya ramai yang cari cd ni, tapi yang ada di pasaran adalah cd sekeping yang semua ayat untuk menghalau jin, syaitan, saka dan sebagainya diadun dalam satu cd. harga satu cd dalam rm28. kalau diikutkan semua dalam satu dan harga cuma rm28 memang murah gile la. tapi ramai yang mencari cd roqyah untuk menda yang spesifik.

harga ? since seopis dan kebetulan aku memang nak ke andalas makan tengahari di restoran cina muslim kita, aku tak charge harga untung. harga kawan2 sahaja rm60 untuk satu set. satu set mengandungi 4 keping cd audio seperti berikut :-






satu set cd yang ada 4 keping cd audio ni dijual dipasaran dengan harga antara RM70 hingga RM75. ia juga turut dijual berasingan. setiap cd berharga antara RM15 hingga Rm20. since aku dah terjebak menjual cd ni tadi, aku sekarang membuka peluang kepada sesiapa yang nak membeli cd ini boleh juga membelinya daripada aku. harga satu set (4 keping) jika nak ambik sendiri dari aku di area port klang, selangor, aku bagi Rm60 sahaja. kalau nak aku poskan ke mana2 alamat di Malaysia, aku kenakan RM70 satu set (4 keping). itu harga kos cd, dicampur kos pos ekspress. yang lebih2 tu, harga minyak kereta aku la.




APA! tak tau ape benda yang aku cakapkan ni! Astaga.

aku sekarang cerita bab aku jual cd Al Rogyah Al Syare'ah. Cd ni disusun oleh Ustaz Ahmad Dasuki bin Abdul Rani. Beliau ialah salah seorang Imam Masjid Sultan Abdul Aziz Shah, Shah Alam. Beliau juga adalah seorang pendakwah dan pengamal perubatan Islam. CD audio yang beliau hasilkan ini adalah cd perubatan Islam pertama di MAlaysia yang dipasarkan melalui syarikat La Tansa Resources (www.latansa.com.my).

cd ini dinasihatkan dimiliki oleh mana2 umat Islam yang menghadapi histeria, kerasukan, rasa rendah diri, lebam pada badan, kesan gigitan (bukan love bite ye..), penyakit kronik, asyik mimpi binatang, stress, pukau, anak2 menangis malam, dan sebagainya.

cd ini lengkap kerana setiap cd adalah khusus untuk penyakit tertentu. jika dirasakan anda dikhuatiri diganggu jin, bukalah cd 2 "penawar & perisai daripada gangguan jin". kenapa nak cari bomoh yang dikhuatiri turut menggunakan sihir dan jin masa mengubati anda dan di caj harga yang tidak munasabah. dengan cd ini, hanya perdengarkan cd ini dirumah (jangan masa membawa kenderaan). jika rasa sakit yang amat masa mendengarnya, tutup seketika, dan pasangkan berulang2. Insyallah, dengan keberkatan ayat2 suci Al-Quran, gangguan itu akan hilang.

aku secara peribadi mengalu-alukan setiap orang Islam memilik set cd ini. sebab pertama ialah sebab ia bagus untuk memperdengarkan ayat2 Allah di rumah. kedua, ia dapat menghalau dan menghindar syaitan dan jin. ketiga, sebab aku yakin cd ini dibuat oleh ustaz yang boleh dipercayai. aku secara peribadi mengenali beliau dari kecil. kami sekampung, dan bersekolah rendah bersama. aku sendiri adalah anak murid mengaji kepada bonda ustad dasuki di kampung batu balai. sebab keempat, jika korang beli dengan aku, aku akan dapat untung. sekian terima kasih.

yang sudi membeli dengan aku, harap dapat email aku di damak_76@hotmail.com atau sms aku di 012-2713260.

nota kaki :
walaupun aku siarkan nombor henpon aku, aku harap bapak2 di indonesia sana tak perlu sms aku beritahu aku menang powerroot, menang cabutan bertuah atau mintak tolong top up henset mereka. jangan penuhkan bb aku dengan mesej2 mengarut anda itu. sms berkenalan dan pura2 salah dail dan sms juga tidak akan dilayan (itu taktik aku dah buat masa aku bujang dulu, dah kahwin dan dah ada anak 3 ni aku dah insaf).

3 comments:

suriani said...

minat jugak nih.. ko mmg peniaga tegar.. heheheh..
tapi later2 lah, tak cukup bajet haaa...

izman said...

umi ameer,
biasalah hujung2 tahun ni, aku sendiripun budget lagi utk sekolah anak2 dan sebagainya.

baguslah ada hati nak mencubanya, tak semestinya beli dari aku. aku tak kisah. tapi kalau nk beli dari aku, aku SUKA.

Sitie BUm BUm said...

akan ct khabarkan pada mak pasal CD ni. die suka2 bende2 mcm ni. =)