Monday, December 20, 2010

Ketiak Wangi Digilai Ramai

dalam hidup ini kita tak boleh lari dari kenangan silam. ye lah, aku juga pernah muda. eemmmm.. masih mula lagi sebenarnya. kisah2 dari zaman kanak2, remaja, persekolahan dan dewasa. dalam banyak2 kenangan, mungkin salah satu babak kehidupan yang paling menarik ialah zaman berkasihan.

aku kalau bab2 berkasih sayang ni memang dah bermula dari zaman belum mumayyis lagi. tak perlu sekolahpun aku dah pandai. heh!

zaman sekolah2 dulu, 'berkawan' tu hanya sekadar perasaan kasih pada manusia yang berlainan jantina (yg lawa je la).

dah masuk alam pekerjaan, tibalah masa mengenal hati budi pasangan. macam2 jenis perempuan aku kenal. dari kerani, jurutol, pegawai, promoter, dan sebagainya. dan bila dah sampai serunya, aku akhirnya berkahwin.

dah kawin, semua aktiviti memikat dah aku hentikan sepenuhnya. nak pikat siapa lagi. lainlah kalau nak tambah lagi (opss). oklah, dah banyak intoduction sebenarnya, yg aku nak cerita ialah....

... semalam (ahad), seharian aku kehulu kehilir dengan pelbagai tujuan. pergi jumpa kawan di kota kemuning, shopping kat econsave, dan malamnya jumpa client kat tesco. balik tesco, aku isi minyak. masa tu dah lewat malam, 10.45 malam lebih kot. since masih buka, aku masuk bayar dalam stesen. juruwangnya perempuan melayu, ada 2 orang. bangla jantan tengah susun barang.

biasalah isi minyak, aku mintak resit untuk masuk peraduan. mana tau boleh menang.

pelanggan lelaki : dik, bagi resit ye.
juruwang wanita : nak apa bang?
pelanggan lelaki : bagi resit ye, saya nak isi peraduan.
juruwang wanita : nak resit je, nombor telefon saya tak nak?
pelanggan lelaki : (errr...) resit dan borang peraduan cukuplah.
juruwang wanita : (menyuakan resit dan borang) confirm abang tak nak nombor telefon saya?
pelanggan lelaki : takpe la dik, saya anak dah tiga kat rumah.
juruwang wanita : dah kawinpun saya ok bang.
pelanggan lelaki : (mengambil resit dan borang dan ke kereta mengisi minyak).

memicit2 nozzle minyak, lambat betul minyak ni keluar. tiba2 terdengar pengumuman dari dalam stesen minyak. mmm... aku angkat nozzle cepat sangat kot. sambil memandang kaunter sebab tak jelas announcement apa.

" nama saya XXXX XXXXX, nombor telefon saya 017-XXXXXXX " suara dari pembesar suara berkumandang sekali lagi. heh, apalah budak2 ni. sambil2 itu aku perhatikan sebelah menyebelah, aku sorang je yang tengah isi minyak. terperasan sekejab budak2 pompuan tu nak mengorat aku (ceh, perasan!). even rasa mereka nak mengorat aku, aku saje berlagak macho, membiarkan nozzle mengisi menyak dalam mode automatik, dan aku berdiri menyandar kat kereta sambil perasan ala-ala horotio caine dalam csi miami.

lepas isi minyak aku singgah jab beli burger. sambil2 tunggu burger siap aku pikir2 jugak, pakai sempoi, perut dah korporat begini, masih ada tarikan jugak aku ni yer. ye lah, siapa kata dah jadi suami orang, mengaku dah suami orang, dah jadi ayah orang, permintaan dah tiada. biasalah..... stok orang baik2 dah masih kurangkan.

dalam doq perasan dan terfikir tu, aku terfikir, adakah kegilaan perempuan distesen minyak tadi kerana deodoran ketiak yang aku pakai? mmm.... kalau ikut iklan deodoran tu, bila lelaki pakai, secara automatiknya ketiaknya akan bertambah wangi dan hormon kelakian lelaki itu akan segera memikat hati digadis cantik. deodoran apa? korang tak tengok iklan tivi ke.... semestinyalah deodoran 'axe'.


opsss...! tapi aku pakai deodoran 'nivea for man', apsal pompuan tu gila jugak. soalnya sekarang ialah adalah pompuan tu gila pasal stress kerja dan banyak terhidu petrol dan diesel, atau memang aku gila syok sendiri?
 Gambar selingan : deodoran pewangi ketiak
Sumber gambar : deodoran Minyak Kelapa Dara (website bioasli.com)


apa2lah. yang penting isteri dan 3 anak dirumah dah menanti.

3 comments:

PnConfused said...

hahahaha...

xleh blah.. stok gedik sgt tuh

Mak Su said...

pempuan saiko... hahaha

SUZIE APAI said...

hiksss....terhibur bc celoteh ko izman oi....

desperate sgt minah tu