Wednesday, September 10, 2008

Tak Sihat & Mood Kureng Baik

petang semalam (09/09/08), hasrat nak makan roti jala tidak berjaya. Baru je sampai, roti jala dah habis. makcik siap bagitau aku kenapa tak tempah je dulu atau call dia. Ye tak ya jugak, padahal aku dah kenal lama makcik tu. So, aku cakap aku tempah untuk esok (10/09/08). Harap2 dia tak lupa simpan, dan aku tak lupa gi ambik.

hari ni mood agak suram, masih selsema tapi tak seteruk malam tadi. masa solat terawih ingus asyik meleleh dan bersin je. solat pun tak kyusuk. sampai rakaat ke 8 aku dah tarik diri. wife aku pun terkejut awal sangat balik terawih. mau tak cepat, buat 8 rakaat je.

aku makan ubat demam dan selsema. ingat nak tidur, tapi mata tak mengantuk, hati sedih pulak tinggalkan solat terawih. baru ujian hingus meleleh, aku dah tewas dalam ujian Allah. padahal ramai orang tua dan orang cacat boleh solat terawih sampai habis. menyesalnya....

pagi2 tadi masa sahur, aku ambik ubat demam dan selsema. tapi masuk kerja kepala pening sikit dan perut macam nak muntah. aku panggil staff aku cari minyak cap kapak. dia bagi botol besar punya. dah suku botol aku balun. aku sapu kat hidung, leher, kepala, dada dan perut. rasa ok sket. kalau aku gi klinik panel confirm dapat mc ni, tapi malaslah.

pastu GM sms panggil meeting dengan consultant Ts16949 untuk bincang outcome audit minngu lepas dan mcm mana nak jawab. longlai je aku gi meeting. sebab aku langsung tak dapat NCR, aku keluar awal la dari meeting. yg ada NCR terpaksa la perah otak cari penyelesaian masalah. buat ape aku tunggukan, kerja aku melambak lagi. claim2 pekerja perlu aku verify sebelum finance bayar, persediaan manpower utk raya berdasarkan forecast aku kena fikir, filing aku bersepah lagi, salary utk raya termasuk increment pekerja aku nak kena usha juga. capek pakcik camni.

8 comments:

Mak Su said...

sampai suku botol?

lega tak?

izman said...

mak su,
itu baru sapu je, kalau boleh minum dah abis sebotol tu.

nak buat camner... pening banget!

Alhamdulillah, lega sikit.

arsaili said...

salam cepat2 sembuh...roti jala tu jala la sendiri..ehehe

izman said...

arsaili,
kalau x dapat lagi hari ni, wife suruh beli acuan roti jalan. dia nak buat sendiri.

ek elek.. kat ostrolia tu ada roti jala ke arsaili?

marinahunny said...

SIANNYE...BANYAK KAN BERSABAR YE..........DUGAAN POSE TU......

izman said...

marinahunny,
terima kasih. betul tu, dugaan kecil dari Allah.

cendawanintim said...

sian ko erk, tak dapat nak makan roti jala, dah tempah tu, pi la amik, jangan nyanyuk lak...

izman said...

cendawanintim,
ye la...