Wednesday, September 9, 2015

Paid for doing nothing.

Paid for doing Nothing.
Setelah menunggu dari 230pm, meeting yang kami tunggu dibatalkan.
sebagai seorang manusia yang positif, aku tidak mengeluh atau marah-marah (baca: aku tipu).
aku bersyukur kerana nak kena hadiri meeting, masuk waktu aku terus solat (baca : biasanya solat dihujung waktu). 
memang betul jika ia digunakan untuk bekerja, banyak kerja yang mampu diberesin. tapi siapa peduli kerja, jika majikan yang suruh jangan buat kerja. just sit and wait.
ya, aku tau ada yang sinis berkata yang orang HR memang tak ada kerjapun!. cakaplah depan aku, nanti tayar kereta kau aku suruh pekerja pancitkan. aku dah pernah buat dulu dengan 'trainer' yang pernah datang syarikat aku yang lepas-lepas.
dah HR bagi dia peluang bagi seminar, nak kenakan HR pula. apa kau ingat lawak jenis kerja dan batu-bata tu relevan lagi ke?. kereta kau tak kena baling dengan batapun dah kira baik.
berbalik kepada kisah aku duduk saja tadi, aku nak buat kerja tapi syarikat suruh aku relaks. so rilekslah! jika duduk saja-saja, syarikat kata kita curi tulang. tapi kalau syarikat suruh kita duduk saja, itu rejeki namanya.
syukurlah ada teknologi nokia 3310. dapat juga aku mengasah minda dengan bermain ular, tembak-tembak jet, soduku, facebook dan whatapp.
nota : jangan baca dengan mode yang serius. ia 70% adalah bahan lawak

No comments: