Thursday, November 5, 2009

Wanita Mulut Lancang

dalam berkawan, maksud aku betul2 KAWAN, macam2 kawan kita kenal. tapi persepsi masyarakat ialah kalau lelaki kawan dengan perempuan itu BERCINTA, pada aku konsep itu salah. dalam berkawan, aku juga ada ramai kawan perempuan. pelbagai bangsa, warna kulit, rupa bentuk dan sebagainya. tiada halangan atau syarat untuk berkawan. cuma, bagi yang dah ada anak tiga macam aku ni, kena fokus dalam berkawan. takut ada salah makna. biasalah dalam berdua, mesti setan ada membakar nafsu. aku ni pun bukan boleh percaya, kalau jumpa perempuan comel dengan lesung pipit, rasa geram nak gigit pipi je.

dalam persepsi lelaki dah berkahwin macam aku, aku memandang perempuan dalam pandangan lebih sopan. maksud aku, kalau yang bujang tu kalau tengok pompuan cantik (dan seksi)je mesti tengok muka, pastu longkang besar pastu bomtot. then, sengih gaya lelaki gile seks. kami yang berkahwin pula lebih selesa memandang dan melayan wanita2 sebagai suatu harta. pandangan mata kami pula lebih menampakkan cahaya kasih sayang berbanding lelaki bujang yang tergambar rupa buaya tembaga. eleh... jangan buat2 tak tahu, ramai sebenarnya wanita bujang yang terpikat dengan lelaki yang dah berkahwin. itu fakta. tapi, jangan silap faham yang aku nak berbini muda pulak. aku selesa dengan seorang isteri, cuma kalau nak tambah nanti, aku tambah anak je. tapi kalau dah tertulis aku kena kahwin ramai, aku redha (ish.3x... tak sayang mulut).

dari perspektif lelaki dah kahwin, aku dapat saksikan bahawa ramai lelaki dah kahwin suka wanita muda yang genit, lincah dan ceria. ye lah, isteri kat rumah tentunya lebih bersifat keibuan, tak kan nak terkinja-kinja macam anak dara. kalau bawa berjalanpun, tak kan nak huha2 lagi. aku secara peribadi suka layan cerita awan dania (musim 1 dan 2). sikap dania yang sesekali macam badut tu menambat hati. jarang kita jumpa perempuan yang lurus langgar dinding macam tu, cakap lepas je....

aku ada suatu cerita perempuan mulut lepas ni. kisah ni agak baru lagi. sebagai orang minyak, memang kerja aku cari anak2 dara. errr... maksud aku, sebagai orang HR, memang aku selalu dicari oleh orang2 yang terlibat dalam marketing untuk dibawa berbincang. ye lah... jumpa aku nak hantar qoutation security guard, manpower, safety equipment, training dan sebagainya. syarikat2 ni pun pandai, pilih perempuan muda yang comel2 untuk jadi marketing executive bagi melayan lelaki hidung belang macam aku (maksud aku bertemu pegawai alim macam aku. sori, aku tak tergoda. kalau pakai seksi aku tak pernah jeling kali kedua punya, aku terus tengok tanpa berkelip). suatu hari ada suatu marketing executive wanita melayu bertemu aku untuk suatu urusan rasmi. sebab meeting dengan pompuan, masa yang diambil biasanya lebih meleret2. kalau lelaki, cepat je aku suruh balik (he.3x). bukan pilih kasih ye kawan2, itu namanya pilih kekasih. marketing executive ni menerangkan panjang lebar profile syarikat dia, dan segala macam benefit produk dia, aku dengan penuh minat.

dan, sebab aku ni masa sangat terhad, kerana aku membuat part time driver (hantar dan jemput anak boss HR kilang aku), aku kena selalu tepati masa. dan... sms berbunyi dan ianya dari isteri boss HR kilang aku berbunyi "dah jam 11.25am, dah jemput anak?". ish... bini aku ni cam tau je aku nak menggatal. so, aku terpaksa hentikan perbincangan walaupun masih banyak yang ingin aku tau pasal wanita cantik itu (maksud aku apakah after sales service yang mampu ditawarkan. contoh, talian peribadi untuk dihubungi, perbincangan peribadi jika ada masalah dan sebagainya). so, aku terus cut short perbincangan :

en. HR : oklah cik ida. saya rasa kita dah kehabisan masa bersama. saya akan semak profile dan list produk yang cik ida tawarkan. bagi saya sedikit masa dan saya akan buat keputusan.
marketing exec : oo... terasa sekejab je masa berlalu. dah sejam lebih rupanya. encik izman ada appointment lain ke lepas ni?
nampak tergesa2 je.
en. HR : bukan appointment, saya nak kena jemput anak di tadika. (lelaki budiman macam aku memang suka berterus terang).
marketing exec : anak en. izman ke? anak ke berapa?
en HR : yup, anak saya. yang pertama. luqman hakim nama dia.
marketing exec : nice name. en. izman ada berapa orang anak?
en. HR : tiga orang.
marketing exec : TIGA! ish.ish.ish.. kuat jugak en. izman ni yer?
en HR : kuat? (sambil memandang wanita itu dengan eksresi muka yang kononnya tak faham dengan maksud perkataan dia dan minta penjelasan)
marketing exec : (hanya tertunduk malu kerana kelancangan mulut dan mula beransur keluar dari meeting room). nice meeting you en. izman. harap kita jumpa lagi.
en. HR : nice meeting you to (nasib baik aku belum bersedia tambah bini, kalau tidak.......)



IZZI ADVERTIZING---------------------------------------------

10 comments:

joegrimjow said...

pernah kenal dengan beberapa yg mulut camni
nak taknak
die tu ahli sedara jugak
aigooo
harap die baca ni
;)

Maiyah said...

jual minyak ye.. wanita mmg trkenal ngan kelezer nya :D

Anonymous said...

kan malu sendiri

ima shhs said...

LALALALA......

izman said...

joegrimjow,
akupun harap harapan ko terkabul.

izman said...

maiyah,
he.he...he.....

izman said...

fatt chin choy,
tau tak pe.... tapi lawa jugak siottt

izman said...

ima shhs,
ha.ha.ha....

ILA said...

suka dgn wording kau...
"kami yang berkahwin pula lebih selesa memandang dan melayan wanita sebagai suatu harta."

itu mnunjukkan tanda 'hormat' terhadap kaum kami:)

trima kasih en IZman..
(cehh..formal le pulakk:p)

Mak Su said...

tak semonggeh, memang sohih mulut dia lancang..tah haper-haper... cuba dia cakap kat bapak maksu, kami 12 beradik, amvoii, kuatlah pakcik ni (bapak maksu tu imam plaks tu). eh, ada neber kitorang, 13 adik beradik.

kat sini, kat opis ni... sorang pempuan tu baru beranak yg no. 6, ada sorang tu tgh mengandung yg no. 7... apa kena-mengena ngan kuat.... tah haper-haper. menyampahsss. (sori, teremo plaks)