Wednesday, October 21, 2009

Restoran Asam Pedas Melaka

semalam (20/10/09) dan hari ni, pun selera aku masih selera gajah. semalam, tengahari aku dan saiful sempat lunch kat simpang 4 telok pulai (klang, selangor). kami pekena yong tau fu sup kat marisa YTFS. cam biasa, rasa kesedapannya masih sama. sebenarnya tak rancangpun nak gi makan situ, tapi disebabkan nak pergi beli kek kat trutti fruitti kat simpang 4 kudrat, kami terus lajak gi makan YTFS dulu la. dah lama tak makan. last makan situ rasanya sehari sebelum puasa. kek yg aku beli tu khas untuk meraikan hari jadi GM aku.




sebelah malam pulak, ada kawan lama ajak jumpa kat jusco bukit tinggi. dia nak tau berkaitan cara claim socso. dia ada kes tapi katanya HR department dia just tak ambik kisah untuk buat claim. dia ajak makan western food, tapi aku tak mau sebab naik jelak hampir selang sehari makan western. kami makan kfc. aku ambik set burger je. sebab masih nak berborak, dan ada sorang kawan lagi nak join semangkuk, kami lepak pulak kat starbucks. aku cam biasalah, iced latte. dalam jam 1030pm kot baru kami angkat kaki dari situ.

hari ni (21/10/09)kawan2 ajak makan kat luar lagi. memula tu diorang ajak kat foodcourt giant, aku dah muak. so, saiful suggest makan kat restoren asam pedas melaka di bandar bukit tinggi (klang, selangor). restoran ni di luar giant, ala sebaris dengan restoran kayu nasi kandar (dah tutup). perut aku tak berapa nak terima asam pedas, so aku makan ikan patin masak tempoyak. memang pekat dan sedap. aku ambik jugak sedikit ubi kentang masak pedas, celur jantung pisang dengan air asam dan tempoyak, telur asin dan air sirap bandung. yang buleh dikomen cuma jantung pisang celur, ia agak liat. lepas makan nasi, aku pekena pulak tapai pulut yang dibungkus dalam daun getah. kecik cinonet je, 3 bungkus rm1.00. harganya nasi cuma RM5.50. murahkan. since kali ni aku puas hati, lain kali kalau si saiful tu suggest tempat makan, aku boleh pergi.



oh ya... mengenang sokongan kawan2 yg meminta aku terus berkarya dan mengarut dalam blog ni, dan memandangkan aku dah pandai buat 'scheduled posting', aku dah ada banyak idea kenangan lama dan baru untuk dipublishkan bagi mengisi masa aku dan korang. antara idea2 yang aku cadang nak publish dalam episod2 termasuklah

1) Bersama Tok Mat - kisah aku dengan datuk aku. ikut datuk mengubat orang, berkebun, mengaji, dan sebagainya. banyak kisah2 mistik sejajar dengan sedikit kepakaran datuk aku dalam perbomohan.

2) budak hostel - kisah aku masa duduk hostel. ia termasuklah keluar curi2 dari asrama, memancing ikan di kolam sekolah, dating, dan sebagainya.

3) romeo pencen - kisah aku dalam berkasih. banyak aku saje tokok tambak untuk jadikan kisah aku lebih hebat dan aku insan yang pemalu.

4) lain2 tu nantilah kemunculannya.

4 comments:

pB said...

asam pedas ...

best tuuuuuu

izman said...

pB,
kureng sikit asam pedas ni sebenarnya, sesekali tu ok lah.

julietchun said...

lama tak makan jantung pisang celur ngan sambal belacan.

Mak Su said...

eh wah! tak sabo nak tahu crita romeo pencen :)