Wednesday, June 4, 2008

Plan, Plan dan plan...............

Lama yak rasanya tak update blog ni, bz sket. banyak sangat plan sampai tak terbuat. plan gi cherating,gi kemaman, gi singapore, trip memancing, xtvt syarikat, plan trip to terengganu bersama adikberadik, dan segala macam mak nenek punya plan lagi.

trip to cherating nampak macam kena cancell je, macam rugi lak sebab dapat free accomodation. singapore mmg kena gi sebab kawan baik kahwin cuma wife mcm tak nak gi. singapore kos sebenarnya agak tinggi dengan hotel utk 3 hari 2 malam, pengangkutan rasanya naik bas kot. kalau bawa family kurang2 kena gi jugak night safari atau jurong bird park. july nanti member tu bagitau singapore ada sale besar2an. kang berasap lagi credit card aku.

trip memancing dah lama benor tak gi. aku ni sangat amatur lagi bab2 mancing ni. takat mancing kat laut je. biasanya kat pulau ketam je. dapat la ikan kecik2. ikan bukan aku suka makan pun, biasa wife aku yg kena makan. geng2 mancing dah mula sound bila nak start balik mancing ni.... argh..... kena plan masa lagi ni.

yesterday (03/06/08) sorang pekerja syarikat aku kerja accident masa nk gi kerja. dengar khabar ada sebuah kereta kancil keluar simpang dgn laju dan menyebabkan member tu hilang kawalan dan bergesel dengan lori kontena. sebagai seorang HR yg baik petang yg sama aku gi melawat dia di hospital klang dengan abg ipar dia dan tolong dischargekan dia. luaran nya siku je cedera, motor sikit je rosak (belum hantar pomen lagi, pandai2 andaian aku je). tapi aku rasa otak dia bergegar psl jatuh terhentak. tapi alhamdulillah, banyak benda dia masih ingat seperti nama orang dan sebagainya. macam mana accident dia tak ingat.

sepanjang jumpa dia, dia asyik ulang ayat dan soalan yg sama. nasib baik abg ipar dia jenis baik jugak, layan dan jawab petanyaan dia dengan baik walaupun berpuluh2 kali jawab benda yg sama. kesian... muda sangat lagi orangnya. kata nurse yang comel dlm wad tu (mak ai, sempat lagi tengok comel ke tak ni...), biasanya gejala ni sementara sebab terhentak dan kena awasi dia dengan baik. Aku doakan dia cepat sembuh dan fikiran dia kembali macam biasa. dia tak de sunyi juga opis aku sebab dialah yg selalu aku minta belikan kuih, buah2 atau air tiap2 petang.

bercakap pasal accident pelik mcm ni, aku teringat cerita "house' kat axn yg kembali dengan musim baru bermula 02/06/08. aku memang tak pernah miss tengok. kebolehan doktor house menyelesaikan masalah yg pelik2 sangat mengkagumkan (abaikanlah ianya hanya sebuah cerita).

bercakap pasal hospital kerajaan, pada aku masih di takuk lama. lembab dan tidak mesra. bayanglah kami terpaksa dari satu wad ke wad lain kerana rekod pesakit tidak direkod dengan jelas. muka sekor2 muncung je. kalau aku bawak getah dah aku ikat muncung mereka tu. namun akhirnya ada staff yg baik hati yg tunjukkan jalan yg lurus kepada kami yg dalam kesesatan di hospital tu. terima kasih atas bantuan. kepada semua kakitangan hospital, kami faham kerja anda memenatkan, dan terpaksa melayan kerenah pesakit. tapi buatlah dengan jujur dan ikhlas. Allah akan bagi pahala berlipat kali ganda. kalau nak tunjuk muncung, carilah kerja lain atau carilah orang kaya dan nikahlah dengannya. kemudian tunjuklah muncung anda dengan pembantu rumah dan supir, mereka buleh layan anda (itupun kalau tak diberi makan racun tikus).

4 comments:

cendawanintim said...

kan aku dah cakap dah...ko mestinyer....sempat lagik tuh nengok nurse chomell...isk...

citer house, aku pon layan citer tuh tiap2 ari sabtu yg ulangan..

member ko camana dah, biasa ler, aku rasa temporary jerk tuh, member aku yg sekg. gitu gak, ABC pon tak ingat...siap doc. nak operate kat Kubang Kerian...tapi mak dia tak bagi...2 3 bln pas tuh, Alhamdulillah, dah jadi seperti biasa....baru2 nih dah kawin pon...

aku doakan kawan ko cepat sembuh...leh dia pegi belikan buah2 tuk aku yang sakit nih...hiks

izman said...

cendawanintim,
aku pon harap member tu cepat sembuhnya.

dah comel, kena la tengok. tahi lalat kat bibir lagi. manis betul. patutla org sakit payah nak balik rumah selepas sembuh.

Mak Su said...

siannyer, tapi kena layan ek, kita kena tolong org mcm tu, jgn kita tensen plaks. tapi elok gaks idea tu, gi sepital gomen, bawak getah lastik tu byk2, buat ikat moncong

izman said...

mak su,
bukan semua hospital gomen cam2. may be ada yg yg sgt baguih.

ye.. kdg2 psl org lain, kita yg stress. stress betul la.