Monday, June 16, 2008

Selamat Hari Bapa

Belum terlambat rasanya untuk aku ucapkan selamat hari bapa kepada semua bapa-bapa di dunia ini. tak kiralah ia bapa orang atau bapa ayam. siapa tau mungkin org yg bekerja sebagai bapa ayam may be lebih penyayang kepada anak2nya berbanding kerjaya lain (bapa ayam suatu kerjaya ke? masuk neraka la kau).

Ucapan terima kasih tak terhingga kpd papa aku, Pauzi bin Muhammad. Jasa beliau tak terucap dgn kata2. sabtu (14/6/08) aku balik ke Pahang utk bersama papa dan keluarga aku. Walaupun kadang2 aku sendiri pun tak faham apa keinginan sebenar papa aku, tapi dialah orang yg paling aku sayang. Sehingga sekarang, dia tak putus2 memberi aku nasihat walaupun kadang2 aku rasakan aku dh cukup tua untuk dinasihat. Aku hormati kata2nya.

Papa aku jenis org yg garang, dan kedua2 datuk belah papa aku dan mami aku memang garang2 sebenarnya. mau terkencing cucu2 kena jerkah kalau buat salah atau salah mengaji Quran. Aku bsyukur kerana garangnya papa aku, aku jadi manusia mcm sekarang. bukan manusia sempurna, tp manusia yg ada sedikit ilmu dunia dan akhirat. Syukurlah.

Bukan kepalang jasa papa aku, masa aku dapat melanjutkan pelajaran ke universiti, papa aku ditamatkan kerja kerana ada isu Malaysia - Britain masa tu, dan papa aku kerja company british masa tu. aku tawar hati utk ke U, tp papa suruh aku masuk jugak.Dengan susah payah, aku berjaya ke U dan tamatkan pengajian dengan membawa ijazah dan azizah.

Aku tak bantah masa papa aku nk kahwinkan aku dgn isteri aku sekarang walaupon masa aku aku dah ada calon2 yg sesuai. Aku yakin beliau buat pilihan tbaik buat aku, dan aku bsyukur dengan jodoh itu. Walaupon ada hati yg terluka, aku pasrah kerana tak mau hati papa aku terluka.

dan tak lupa aku panjatkan doa pd bapa mertua aku, Razali bin Hj Daud (Allahyarham).Kerana berjaya didik wife aku seperti sekarang.

Aku mcm biasa, tak suka sambut hari jadi aku dan apa2 hari kecuali hari raya. Tiada majlis apa2. wife akupun faham. namun, aku janji pada diri aku untuk jadi bapa yang baik kepada anak2 ku.


Gambar : Isteri dan anak-anak tersayang; Luqman Hakim dan NorSyafiqah Izzati.

4 comments:

cendawanintim said...

ko dah amik kad kat n3 aku ker?

neway, aku wish ko, Hepi Father's day...

aku tahu, ko bapa yang hebat...

Mak Su said...

pakej...ijazah dan azizah

izman said...

cendawanintim,
dah. pagi2 dah ziarah ko.

harap2 masin la mulut ko.

izman said...

mak su,
ha.ha.ha. pakej 2 dlm 1 tu.