Tuesday, May 6, 2008

Nostalgia lama-Koleksi Sajak/Puisi

Memandangkan sepanjang minggu lepas termasuk hari sabtu aku jd batman dan asyik berjalan, hari ahad aku berkurung kat rumah sampai petang. Cuma keluar beli newspaper.

Since aku bukan jenis manusia tidur siang, aku main games komputer dan mengemas fail2 dlm stor. Tengah2 kemas, terjumpa pulak buku latihan yang aku suka coretkan perasaan hati aku since masa universiti dulu. nak kata sajak, macam gurindam, macam syair pun ada, seloka ada jugak sikit2. Lantaklah dah nukilan hati aku, apa orang lain peduli.

Aku ni dulu kira sentimental jugak, suka luahkan perasaan dengan kata2. Kata2 dlm buku je, namun aku bukan orang yg guna ayat power nak mengorat. Aku sedar siapa aku... ishh!..3x.

coretan aku ni berhenti lepas dapat anak pertama. Mungkin idea dh kureng dan masa lapang aku utk bersendirian cipta sajak dah tak de kot. maklumlah anak selalu nak dokong. macam2 tajuk ada, kecintaan aku pada Allah, perasaan aku pada keluarga, cinta yang hilang, azam tahun baru dan macam2 lagi. Nantilah, aku add-on kan sikit2 dlm blog ni.

Bahasa aku nanti janganlah korang kritik macam pengkritik akedemi fantasia pulak, aku ni novice lagi bukan professional. Gaya bahasa, maksud yg sebenar mmg aku je yg faham 100%. Segalanya 100% aku cipta sendiri, ciplak tak main dan kalau aku publishkan nanti ini adalah kali pertama aku tunjukkan pd orang bukan family aku. Cuma aku tak leh bagitau kepada siapa ia ditujukan secara khas utk elak ada yg terluka. Dlam buku aku tu mmg ada la aku catatkan ia utk siapa.

Apa2 hal korang tunggulah nukilan aku tu.

2 comments:

cendawanintim said...

dah naik kematu dah tunggu nih...adehhhhhhh

izman said...

cendawanintim,
sabarlah... nanti aku post byk2. tp jangan pulak kutuk aku