Wednesday, May 21, 2008

7 'C' SEBAB SUAMI BENCI ISTERI (dari Dr Fadillah Kamsah )

Untuk semua isteri, bakal isteri dan jugak yg beristeri ...

C1. CABAR
Isteri nie kalau bergaduh dengan suami mulalah kata "Kalau awak berani cubalah (cabar suami cari perempuan lain]! Dr Fadillah kata JGN CABAR SUAMI ... nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata ...

C2. CABUL
Perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua ...

C3. CELUPAR
Celupar nie suku-sakat cabul juga. Isteri selalu cakap yg kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap ...

C4. COMOT
Isteri bila nak keluar rumah aje baru nak comel tapi kat rumah comot. Suami pula di opis dok nampak y aje ... Ade isteri kata - mekap untuk suami, ... tapi kat rumah tak mekap pun ...

C5. CEMBURU
Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan ... sikit2 dok telefon suami kat opis. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2 ...

C6. CEREWET
Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat

C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai ... Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak ... anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi ...

7C ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya ... Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita ni insan yg mudah lupa & lalai ... ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2 7C tu ...

Sumber : Mailinglist [selambakodok]

Nota Kaki : Aku seratus peratus sokong '7C' ni. Namun aku harap suami pun ikut sekali. Baru Adil.

10 comments:

muadzlife said...

alerr..kalo ngata kaum wanita bukan main panjang list nyaa...

p/s: jadik ke benti keje??

cendawanintim said...

yer ker ko sohkong...???

cam tak caya jerk aku...

izman said...

muadzlife,
tu dr fazilah kamsah kata la bukan aku.

tgh pikir la ni. keje gomen bila nk apply pun x pasti.

izman said...

cendawanintim,
betul...aku sokong yg org lelakipon mesti sama2 jg penampilan diri.

err...bila ko nak tukar avatar oren ni? merangsanglah ko ni.

Mak Su said...

huhuhu, 7D or 7E or 7L ker ada tak?

izman said...

mak su,
ade kot. tapi next entry kot.

- G O R O - said...

Salam.

"Jangan Bongkak kerana kita Hamba TUHAN Tapi Jangan Biar di Injak-Injak kerana kita juga TUAN. KITA PERLU BERSUARA!!

Hidup bertolak ansurlah demi kesejahteraan.

Thanks kerana singgah.

izman said...

goro,
betul tu. kita bersuara utk keadilan, mencari kebenaran dan untuk bercakap.

hidup goro!

Lily.Lulu. said...

tolong cari sebab2 isteri benci suami ..

mekasut
:)

izman said...

lily.lulu,
nantilah diusahakan.