Friday, May 2, 2008

Isu Bil Telefon Melambung

Bil telefon sebuah keluarga naik melambung. Suami telah memanggil semua ahli keluarga termasuk bibik (maid Indonesia) untuk berbincang;

Suami / Ayah : Ini dah melampau. Gunakan telefon sesuka hati. Ayah tak gunakan telefon rumah, ayah gunakan telefon tempat ayah bekerja.

Isteri / Ibu : Saya pun sama juga, gunakan telefon tempat saya bekerja.

Anak : Oh sori..saya gunakan SMS sahaja. Untuk panggilan saya gunakan telefon tempat saya bekerja juga.

Maid @ Bibik : Jadi apa masalahnya? Semua orang gunakan telefon tempat bekerja. Sama juga dengan saya!!!....


Sumber : Email dari Phantera (phantera_83@yahoo.com)

Nota Kaki :
kerana ada ramai macam keluarga ni lah bil telefon syarikat meningkat. Tapi, itulah pembalasan yang adil. Tapi aku yakin maid tu kalau tak kena terus hantar balik Indonesia tentu gaji dia kena potong.

6 comments:

Mak Su said...

sian kat majikan

izman said...

mak su,
sian je... tindakan kite??

Lily.Lulu. said...

hehehehhehehehe
betol laa ckp bibik tuh !!

:P

awieworld said...

erm,...uuuukkk....eeeeekkkkk....

nak buat cam ner...

cendawanintim said...

bibik tu betul pe??

izman said...

lily.lulu,
byk la ko punya betul. Hijau mata tuan rumah tu kena bayar bil ke Indonesia.

awieworld,
Nk buat cam ner? buat bodo je la.. bukan rumah kite.

cendawanintim,
betul ye? ini tentu geng guna phone office.