Thursday, February 28, 2013

Burger Bakar Uptown, Seksyen 6 Kota Damansara

Assalamualaikum & Salam sejahtera.

kita cerita makan lagi. cerita psl kerja dan keluarga mmg banyak tp takde mood nak cerita. mood makan sentiasa ada. kali ni aku nak cerita pasal burger bakar lagi. dekat area kota damansara ni banyak betul penjual burger. burger biasa2 tu malas aku nak cerita, aku cuma minat cerita burger luar biasa seperti burger bakar dan burger kukus. err... burger kukus tu aku belum singgah lagi. ini kisah burger bakar kali kedua selepas burger bakar abang burn.

kerja kilang macam aku ni even ditulis kerja 5 hari seminggu, 8.00 pagi hingga 5.45 petang, tapi kena kerja sampai malam tu biasa. kuli la katakan. yang lagi haru, kerja lebih masapun mane ada overtime. tapi niat kerja kerana Allah, cukuplah.

bab makan burger bakar atau makan malam2 sebelum balik rumah ni biasanya bila kena stay back. stay back ni kadang2 sebab kerja kejar deathline, kena siapkan report untuk presentation dgn director, atau sekadar GM sukur stay sebab dia ajak makan. sebagai kuli, aku kadang2 akur jugaklah.

 walaupun namanya Uptown Burger Bakar, gerai ni bukan dalam kawasan uptown kota damansara tu. dia terletak sebelum uptown (kompleks muhibbah, kota damansara). kalau sape tau mc donalds/kfc/pizza hut seksyen 6 kota damansara, dekat2 area situlah. untuk lebih spesifik ia terletak ditepi jalan besar. lokasi dia memang tersorok sebab dia berada dalam Restoran Najiha Tom Yam Seafood. kalau tak tau sangat, korang carilah signboard Nasi Ayam Warisan, memang sebelah dia je.


sebab tak pernah makan disini, terkial2 jugak nak pilih menu. ingat nak makan uptown kambing bakar, tapi dia kata takde stok. setakat makan ayam dan kambing biasa tu, baik aku buat sendiri kat rumah aku. so, aku pilih 'Uptown Baconism'. sebenarnya kalau sebut menda2 cam menjurus kepada sinonim kebabian ni aku fobia sikit seperti hamburger, bacon. tapi sebab ia sekadar nama untuk daging salai bersama gading bakar, aku cubalah. nampak macam sedap.


burger order dengan gerai burgerlah. tapi air order ngan restoran tomyam tu. aku nak cuba rebina laici. cam sedap je. air rebina tu warna merah, tapi sebab aku pakai henpon nokia 3310, warna cam warna air sarsi je. sapelah nak sponsor henpon mahal kat aku ni. emmm... rasa air rebina laici tu memang sedap. apatah lagi memang aku suka rebina dan juga roselle. air dua2 tu sama je. air rebina yang agak manis masam ditambah dengan laici yang manis memang kena. patut cuba, serius sedap.

dalam 15-20 minit menunggu, ni dia dah sampai burger bakar aku. errkk... apsal lain sangat dengan gambar yg diiklankan. biasalah, ilustrasi iklan memang lebih menarik dari produk sebenar. sebelum makan aku snap gambar dulu. pastu aku akan post mortem burger tu. sebenarnya aku suka bedah isi perut burger tu sebab aku nak cari apa kandungannya dan nak buang menda2 yang aku tak boleh makan seperti bawang.


bawang mentah memang banyak, ada campuran sayur yang hancur termasuk nenas masak. sebenarnya burger baconism aku order tu dah tambah cheese. uptown baconism RM9.00, tambah cheese RM1.00. so harga set burger diatas ialah RM10.00.

rasa? pada aku takat biasa2 je. selain dari daging burger yang garing dan kering yang boleh tahan sedapnya. nasib baik ada pelbagai sos cair yang membuat selera boleh naik. ye lah campuran rasa manis, masin dan masam tu cukuplah jugak.

apa2pun macam biasa, selera kita lain2. pada aku may be tak sedap, pada anda mungkin paling sedap dalam dunia. aku komen ikut selera aku sebab aku bayar guna duit aku sendiri. no heart feeling.

kepada yang berminat, lokasinya

Uptown Burger Bakar
Restoran Najiha Tom Yam Seafood
Seksyen 6, Kota Damansara, Petaling Jaya
Selangor Darul Ehsan
http://www.facebook.com/uptown.burgerbakar

No comments: