Wednesday, February 20, 2013

Burger Bakar Abang Burn Jajahan Kota Damansara

assalamualaikum & salam sejahtera.

petang2 gini, ditambah suasana sejuk lepas hujan yg lebat tadi membuat perut mula berdendang lagu 'sayang' nyanyian penyanyi genit indonesia iaitu shae. berhantu betul lagu ni, hari2 aku layan. sebenarnya tak ramai penyanyi wanita yg aku minat selepas kegemilangan muda2 dulu. dulu yg aku minat cam ella, shima, abot, amy mastura. yg masa kini aku minat yuna, najwa latiff dan terbaru shae.

ok berbalik kepada suasana sejuk2 ni, perut mula minta diisi. since aku masih dioffice, terbayang burger. kalau makan2 berat spt nasi atau mee, balik rumah nak kena makan nasi jugak. kang merajuk isteri tersayang yg penat2 memasak.

sejak peristiwa boikot burger  dilancarkan akibat peristiwa serangan zionis ke atas palestin, aku dah lama tinggalkan burger yg paling sedap yg aku suka tu, double cheese burger. sebelum ni kurang2nya 2 minggu sekali mesti makan burger tu.

ok, bercerita pasal burger, kat kota damansara ni pelbagai jenis burger ada selain burger fastfood, burger tepi jalan. burger yg famous amos ialah burger bakar. dan ada juga burger salai dan burger stim dan lain2 lah. kali ni aku nk cerita pasal burger bakar. ada banyak burger bakar termasuk burger bakar abang burn dan burger bakar rawang, burger bakar uptown kota damansara dan pelbagai lagi.

aku dah cuba burger bakar abang burn yang sebenarnya banyak dah cawangannya tu. since opis aku dekat je dengan cawangan KD, aku ke BURGER BAKAR ABANG BURN JAJAHAN KOTA DAMANSARA.


takat makan burger ayam dan lembu tu dah biasa sangat. burger arnab aku tak leh makan sebab rumah aku banyak bela arnab, rasa sayang dah kat arnab yg comel2 tu. lagipun sekor arnab je dah ratus hengget, mau giler nak makan. aku pergi malam la sbb pkl 7 malam baru dia bukak. dia terletak di medan selera tanjung village (tanjung village food court) kat area dataran sunway. tempat tu dekat je dengan opis aku, tapi dia punya jem dalam kawasan yg kecik tu dan nak cari parking..... cam siot!

cam biasa aku gi ngan saiful sebab selera aku ngan saiful ni lebih kurang sama, nafsu gajah. cuma dia makan banyak sebab dia ada bela hantu raya. ha.ha...ha......

inilah rupa burger daging kambing yg aku bedal tempohari.


menu yg aku order tu aku dapat dari menu ni. aku cuma ambik yg original, kambing set. hanya RM7.50 je. ia  mengandungi set burger dengan satu daging kambing homemade, ada cheese dan ada banyak onion ring. sebab aku elergik bawang, semua tu rejeki si saiful. si saiful yg kuat mentekedarah tu ambik set kambing dan tambahan daging lembu. harga dia RM15.00. itu air kira lain sebab beli air kat gerai lain. sini nama je tanjung foodvillage, tapi pelayannya majoriti orang indonesia, myanmar, vietnam dan bangladesh. cuma aku berbaik sangka mereka semua ada permit sah sebab balai polis kota damansara atas food village tu je. tiap kali aku singgah, memang ramai abang polis beruniform makan situ. tak kan mereka buta kot saje lepaskan pekerja asing tanpa permit  (jangan marah abang polis sebab gurau2 kasar).


rasa? sabarlah sikit. ini kali pertama aku makan burger bakar. dan aku rasa patty (apa maksud patty tu ye?. aku sekolah tak tinggi) kambing dia memang sedap. dagingnya walaupun tebal tapi masak sekata.  rasa dagingnya memang lembut dengan adunan2 yg menyelerakan. kombinasi burger tu pada aku memang sedap, confirm akan singgah makan lagi di burger bakar abang burn.

alamat? malas aku nak taip alamatnya, korang tengoklah sendiri kat bawah ni.


secara keseleruhannya, aku memang rekomen burger bakar abang burn kepada semua peminat burger dan pemakan2 tegar diluar sana.

susah2 sangat, gi jee facebook diorang:-
http://www.facebook.com/abangburn?fref=ts

2 comments:

Nur a.k.a admansyah said...

tk ramai artis pompuan yg minat tapi bila list down... boleh tahan! hehehehe

Best.. aku penah try skali yg kt UK Perdana (siap masuk tv ms world cup thn lps).. burger tu larr bkn I.

izman said...

nur aka admansyah :
memang best burger tu kan.

err.... ala aku suka lagu2 diorang je.