Friday, February 22, 2013

GULAM MEE @ Kota Damansara

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

pagi ni kita cerita pasal makan lagi. ini semua aku bukak dari fail2 lama. sebenarnya even aku menyepi dari berblog, cari tempat makan memang hobi aku. pantang ada orang kata situ sedap, kalau ada kesempatan masa dan wang, aku mesti cuba.

masa mula2 sampai kota damansara ni, rata2 kawan2 yg menetap dan bekerja disini cadangkan aku 2 tempat yg katanya sangat berbaloi iaitu 'Nasi Ayam Warisan' dan 'Gulam Mee'.

Kali ni aku cerita pasal Restoran Gulam Mee. restoran ni dekat amat dengan opis aku. tapi jalan kaki memang kira tahap basah la spender. kata kawan2 yang paling menarik disini ialah Mee Gulam. so, bila kali pertama mengunjungi restoran ni aku makan gulam mee.

gambar : inilah rupanya gulam mee dengan ayam yang famous itu.

ini kali pertama aku makan mee ghulam. sebelum ni aku dah makan beratus jenis mee, tapi rasa gulam mee ni memang pelik dan langsung tak masuk ke jiwa aku. aku bukan kata tak sedap, tapi rasa dia memang bukan taste aku. 

selepas kunjungan kali pertama makan mee gulam tu, sebenarnya dah berpuluh kali aku pergi balik ke restoran gulam mee ni termasuk makan mee hailam, nasi ayam dan sebagainya. tapi semuanya bukan selera aku. mee hailam dia pada lidah aku memang failed. nasi ayam takat biasa2 je. habis kenapa aku pergi lagi? lantak akula, duit aku! ish, ish.ish.... kasarnye bahasa. ala gurau je... sebenarnya aku pergi sebab ramai kawan2 aku yg suka makanan di gulam mee. pada aku, suasana je yang menarik dan sangat luas. aku sangat yakin ramai yang sangat berpuas hati dengan menu disini sebab orang sentiasa ramai dan restoran ni sangat la luas. aku rasa dalam sesuatu masa, kurang2 100-120 orang memang tak payah berdiri menunggu. 
so, kalau aku ikut kawan2 pergi makan disini, aku sekadar minum dan makan kuih pau, atau roti bakar atau kuih muih.

kesimpulannya ialah restoran ni bukan dalam senarai  restoran yang aku gemari. pun begitu ia sangat famous amos di sekitar kota damansara ini. malah pernah masuk TV3 Jalan-Jalan Cari Makan. jadi, jangan pedulikan selera aku, datanglah support restoran bumiputera ini. mmm... akupun ingat restoran mamak, tapi melalui website dia dikhabarkan ia milik bumiputera 100%. 

Alamat Restoran Gulam Mee :
GULAM MEE SDN BHD
B13A-G, Bistari De’Kota, 
Jalan Teknologi 3/9,Kota Damansara, 
47810 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan
www.gulammee.com

No comments: