Friday, March 1, 2013

Nasi Ayam Warisan, Seksyen 6 Kota Damansara (Selangor)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

kita cerita makan2 lagi. kali ni cerita pendek je lah sebab banyak menda nak buat, otak pun serabut. biasanya hari jumaat aku akan lebih suka makan nasi ayam. ia ringkas dan cepat. yelah hari jumaat, semua rushing nak solat jumaat. area kota damansara ni masjid selalu pack, jadi makan cepat2 dan dapatkan ruang depan. kalau lambat kena la solat atas jalan tar atau atas tangga atau kaki lima.

banyak kedai / warung sediakan nasi ayam, tapi ada 2 je yang setakat ini melekat dihati. kali ini aku cerita pasal nasi ayam yang aku rasa paling terkenal di kota damansara ni iaitu "Nasi Ayam Warisan".

dengan lokasi yang strategik berhampiran kawasan industri iaitu taman sains selangor 1, taman perindustrian sungai buloh dan pelbagai pejabat, ia memang mengundang ramai tetamu. parking tak payah rungsing sebab majoriti parking tepi jalan utama je. abang2 polis biasanya tak saman sebab ramai pelanggan sini. polis trafik pun sebelah dia je. he.he....

nasi ayam warisan ni gerai dia besar dan tempat duduk memang banyak dan pelanggan sentiasa penuh. kalau datang dalam jam 12.30 tgh hari ke 1.30 petang memang selalunya terkial2 la cari tempat kosong. pelbagai variasi nasi ayam ada dengan pelbagai jenis harga. yang paling murah ialah nasi ayam biasa dengan harga RM5.00 sepinggan. tahun lepas RM4.00 je sepinggan, mulai 1/1/13 dah naik harga. ayam mahal!


aku kalau mood biasa aku makan nasi ayam biasa je. tapi bila aku dalam keadaan susah hati, senang hati, besar hati atau berhati-hati, aku ambik saiz double/special. nasi sama je, tapi ayam besar la. untuk air aku suka order dari gerai air kelapa kat sebelah. aku suka ambik yg besar punya untuk sejukkan badan. dalam RM4.00 satu teko besar. teko kecik dalam RM2.00 je.

untuk set yang aku ambik gambar ni, ia nasi ayam special. tengok ayam pun dah tau. kalau biasa, ala kecik cinonet je. aku takat ayam tu biasanya sebelah tu aku makan sorang je... err... itu kalau makan kat kenny rogers la...
dari segi rasa? aku rasa ia manarik. rasa ayam tu yang menjadi tarikan utama. sup dia setakat boleh tahan je. sos2 dia menarik jugak. kalau seikhlasnya, dah lebih 40 kali aku makan kat sini. so, korang bayangkanlah sedap ke tak sedap.

alamat :

Nasi Ayam Warisan
Seksyen 6 Kota Damansara
Petaling Jaya, Selangor
(Berhampiran Mc Donalds/kfc/pizza hut/balai polis seksyen 6)

3 comments:

Alyza Fisol said...

nasi ayam yg best... :)

izman said...

AlyaFisol,
setuju.

terima kasih ziarah blog ni. datang la selalu.

kittyLady84 said...

Thanks ya for the info! :)