Tuesday, March 12, 2013

Mee Celup @ Restoran ikan Singgang, Kota Damansara

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

aku nak cerita ringkas je, sebab makanan ni ringkas je dan cepat sangat abisnya.

mee celup/mee celop... ia antara makanan yang paling aku suka. heh.... semua makanan aku suka. makanan aku suka termasuklah nasi lemak, mee celup, roti canai, roti naan, nasi ayam dan bayak lagi lah. ha.ha....

aku dah banyak makan mee celup. dari serana negeri di malaysia hinggalah mee celup kat thailand. macam2 rasa ada. so far area lembah klang yang sedap terletak di seksyen 18 shah alam, ttdi jaya dan terbaru di kota damansara. restoran ni aku kunjungi kali kedua, kali pertama dengan kawan2 makan ikan singgang. kali ni aku solo sebab nak alas perut sebelum balik. kang kena jem, kebuluran pulak.

ia terletak di "restoran ikan singgang". kat mana tu, tgk kat entry lepas ye.... he.he....



inilah rupanya mee celup tu. nampak macam sempoi je. tapi bila aku rasa kuah dia, pergh! best. bila makan dengan mee lagi best. cukup adunan masam dari timau nipis, masin dari lobak asin, rasa manis dari bawang dan kesedapan rempah2 lain. memang best! ini antara mee celup paling sedap aku pernah makan.


dah berpeluh, dapat pulak pekena sirap bandung.... memang puas hatilah.

so, penat2 promote ni, jom la datang rasa. asyik baca je, kurang2 datang rasa. biar lidah yang tentukan yang si izman ni asyik promote sedap tu sebenarnya sedap atau si izman tu syiok sendiri kata sedap.



Restoran Selera Ramai Ikan Singgang
Jalan Sepah Puteri 5/1B
Pusat Dagangan Seri Utama
Pju 5, Kota Damansara
47810 Petaling Jaya, Selangor


Update terkini (4/3/14) : Restoran ini telah ditutup.












No comments: