Friday, March 1, 2013

Urut Tapak Kaki

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

dalam penat bekerja dan travel pergi balik, sememangnya penat. otak penat, fizikal pun penat. Alhamdulillah isteri tersayang dirumah selalu ada masa untuk tolong urut. yang lagi best tiap2 malam dah 18 malam (tidak berturut2 laaa) isteri tolong sapukan felinna inch loss kat perut dan seluruh badan. badan dah overweight dan nak kuruskan berat badan. korang sendiri tau la hobi aku asyik makan, bersenam jarang2 tu lah badan naik terutama tang perut, boboyot la jadinya. alhamdulillah, dah susut lebih 2 kg, itupun sebab sapuan inch loss dan aku dah kurangkan makan. tau lah kerja kilang asyik rehat je. sarapan pagi, makan. minum pagi jam 10am, makan. makan tengahari jam 1215pm, makan. minum petang jam 3pm, makan. abis kerja jam 545pm, makan. kalau stay back, makan. pastu balik rumah, makan lagi. kalau kawan ajak keluar, makan. kalau tidur lewat, makan lagi. so, aku pastikan hanya makan sarapan, makan tengahari dan makan malam. yang lain2 tu ikut mood. he.he....

dalam pada tu, untuk hilangkan penat badan, cam aku cakapla, aku sapukan felinna inch loss kat perut, dah banyak susut keboyotan. yang best ialah sapu inch loss kat belakang badan, tang tulang belakang, tengkuk dan pinggang. perghhh! memang sedap giler tidur. yang bagus felinna inch loss ialah ia tidak panas membakar macam tampal koyok, atau panas macam losyen pati halia atau lain2 slimming cream. ia panas2 suam dan berangin. aku cerita bukan sebab wife aku ada jual felinna inch loss (nak promote sebab ia produk yg mujarab). dengan RM75 sebotol, memang berbaloi beli (kalau beli dengan aku, RM75 siap pos laju. sms 012-2713260).
gambar hiasan : Losyen perampingan badan Felinna Inch Loss. 
Harga RM75 sebotol termasuk poslaju. sms/call 012-2713260)

dah bab sapu2 losyen tu. kalau area tempat kerja, masa rehat atau sebelum balik rumah aku kalau penat sangat atau takde menda nak buat aku suka ke pasaraya giant kota damansara. aku pergi urut kaki atau urut kepala. ada kedai urut, dan ada gerai urut orang buta. rumah urut pelacuran takde la... aku suka rawatan urut orang buta. mmm.... dia punya sentuhan urat tu memang terasa betul. dalam RM10 je bagi rawatan 30 minit sama ada urut kaki atau kepala. bila diurut kaki memang rasa sakit2 la. kalau kepala... memang rasa nak tertidur je sedapnya.

gambar : sedang diurut tapak kaki oleh pengurut cacat penglihatan (abaikan bulu kaki yg subur itu)

secara kesimpulannya, disamping rawatan moden, rawatan kosmetik dan rawatan alternatif boleh dicuba untuk menguruskan badan dan menghilangkan kelesuan badan selepas penat bekerja. untuk rawatan urut tapak kaki/refleksologi ni aku takde nak suggest suatu tempat khusus, tapi aku rasa lebih baik pergi ke orang buta/cacat penglihatan. nak tolong mereka tu satu, even mereka dibayar gaji bulanan yang boss mereka yg untung banyak. tujuannya ialah mereka mampu berdikari dan jari mereka lebih sensitif dengan urat berbanding kita yang celik.



No comments: