Tuesday, June 15, 2010

Mesir Ibarat Kambing

puh... bersawang kejab blog aku ni. bizi dengan keje dan cuti balik kampung. kat kampung aku di batu balai, durian dah mula belajar gugur, buang buruk kata orang kampung aku. insyaallah, minggu depan rasanya dah meriah le berpesta durian. sape nak gi kampung aku berpesta durian?? biar panas badan pekena durian.

panas? dalam beberapa minggu ni kita kita didedahkan dengan kepanasan berita kapal kemanusian lifeline for gaza. peristiwa serangan zionis keatas mavi marmara dan rachel corrie mendedahkan kepada kita bahawa selain israel yg memang dasar zionis, rupanya ada lagi yg sama zionisnya. mesir. kita dari kecik disogokkan oleh ustaz dan ustazah kita bahawa kalau boleh belajarlah di mesir. nak jadi ulama, pergi mesir. tapi, rupanya mesir yg tempat ulamak tersohor dunia dan tempat pengajian Islam ini jugalah tempat zionis bersarang. pada aku mesir tak ubah macam kambing; janggut panjang macam alim, tapi telur tersembul kat luar. baik turki, negara sekular tapi sanggup mati memperjuangkan umat palestin. mesir? heh.... darah firaun dah bersebati dalam diri mereka.

kepada mereka yg terkorban atas tujuan murni tu, aku doakan mereka ditempatkan di syurga jannah. yang selamat tu aku doakan agar rahmat Allah merahmati usaha murni kalian. sukarelawan dan wartawan malaysia yg terlibat aku cukup bangga, even tau pergi ke gaza seolah2 membeli tiket sehala yang tak pasti boleh balik atau tidak, tapi kalian berani.

palestin pun pada aku satu hal. muslim dengan muslim pun nak bergaduh, nak berbunuhan. ada puak fatah, ada puak hamas, dan berpuluh cabang lagi. bodoh! bunuh yahudi sekor dua je, tapi bunuh sesama palestin beratus2. heh! macam mana nak tadbir negara sendiri.

apa2pun aku syukur atas nikmat Islam dan keamanan di bumi Malaysia ini.

1 comment:

jejakalkindi said...

aleh2 kambing yang jadi mangsa..:)