Monday, May 25, 2015

Mengandung Lagi

Mengandung lagi.
Uwek! Uwek.....
Aku terjaga bila terdengar isteri kesayanganku muntah2.
Yes... aku bakal menjadi ayah lagi (kali kelima).
Aku bingkas bangun menuju ke arah isteri yg lesu di sinki.
Sbg suami budiman, aku mengusap lembut rambut sambil memicit leher isteri.
"inilah saat plg seronok bg abang. Sabarlah dugaan awal mengandung mmg begini. Ibu mengandung besar pahalanya...". Kataku.
Isteri segera menoleh & berkata "ayang bukan mengandung la".
Aku tidak percaya & bertanya "habis.. muntah2 tu?"
"Oh... masuk bilik blkg td nk ambik baju, ada tahi kucing luqman. Tu mesti dia terperangkap x blh keluar mlm td", isteri menjelas lanjut.
Aku bungkam, hajat nk cuti peristiwa hari ini tidak kesampaian.
"Abg luqman... bangun, pergi bersihkan tahi kucing itu sekarang", jerit aku geram.
Sambil bersarapan telur separuh masak, aku bertekad utk mencuba lagi. Tapi sblm itu, aku mesti sorok noriday kepunyaan isteri.

No comments: