Thursday, May 28, 2015

Dialog Pasar malam 1

Dialog pasar malam 1.
Mlm td di pasar malam, seorg sahabat call; 'Woi man, tahniah terbit buku. Dgn karangkraf pulak tu. Lps ni mesti buku tu difilemkan jd drama bersiri'.
Aku tergelak & berkata 'woi.. ko gile ke hape. Buku aku tu BELUM TERBIT & ia bukan novel cintan. Ia kompilasi 59 kisah sukaduka aku di bhgn HR.'
'Oh ya ke?... tp ko jgn lupa diri bila populer bro'. Katanya lagi.
Aku ketawa lg kuat 'bro.. buku aku sebuah pun blm terjual, bukan novel cintan takat leleh dan aku penulis yg langsung org x kenal... tak mungkin aku begitu bro'.
'Tapi bro... berbaloikah jika nk tinggalkan isteri & keluarga yg sentiasa setia dgn kita di masa susah dan senang utk mimpi yg x pasti'. Kata aku lagi.
Dia diam.
'Ok bro, kita jumpa nanti. Buku yg ko nak tu nanti aku simpan bila dh siap nanti. Siap autograf lagi. Anak2 aku dh muncung blh ikat ni.... nk legolah, laicilah, buah pauhlah... senget bahu aku. Ok bye'. Aku mengakhiri perbualan.
Ingin mematikan talian, rupanya aku berckp sendiri. Riuh rendah psr mlm aku buat aku tak sedar telefon aku dh tiada bateri.
Nota kaki : cerita ni lebih kpd promosi.



2 comments:

marinahunny said...

Wahh tahniahh.insyaallah sy beli nt

izman said...

marinahunny :
hehehe... terima kasih in advance.