Wednesday, March 16, 2011

Sepatutnya Hidup Sampai Umur 70

aku baru balik dari mengeteh dengan kawan2. ala, kedai mamak area rumah aku je. seminggu sekali (ye ke??) aku layan gak lepak ngan kawan2 pekene teh tarik sambil borak2. bukan masalah bosan duduk rumah, tapi kena ada masa jugak untuk diri dan kawan2. orang kata, jika sayangkan suami sesekali tu lepaskanlah dia berkawan. lelaki ni spesis yang pelik. ye lah, spesis dalam manusia ada binatang. mereka kalau tak diikat, mereka bebas dan sukar dikawal. kalau diikat atau dikurung, akan memberontak dan terbang lari. heh... terbang konon! burung takde sayap, manalah boleh terbang.

tadi borak2 berkisar cerita2 misteri. ye lah, usia dah makin lanjut, minat dah ke arah menda2 misteri dan antik. masa muda belia may be suka kumpul setem, dah remaja purba ni, hobi lebih kepada kumpul koleksi klasik. bercerita pula lebih berkisah pada anak2 dan keluarga. buang tebiat ke hapa kalau baya2 aku berjumpa dan bersembang mengenai awek2 yang muda dan mengiurkan.

bercerita pasal menda2 klasik dan misteri ni, terkeluarlah cerita tahyul sekali. ye lah, orang melayu. stigmanya sama, tak boleh lari dari kepercayaan kepada menda2 ghaib dan penunggu. niat hati nak sambar jam dinding lama dan gramafon (peti muzik) jadi terbantut. ye ke berpenunggu?

cerita pasal penunggu, atau makhluk ghaib ni, aku tak nafikan ia wujud. mereka juga makhluk Allah, cuma dari dimensi yg lain dan ditutup hijabnya dari pandangan kita. kalau dibuka hijab, memang tak berjalan la kita. asyik2 terlanggar puak deme je.

oh ya... kepada tuan/puan/ abang/kakak/adik yang membeli cd perubatan Islam susunan ustaz Ahmad Dasuki daripada aku, TERIMA KASIH. selain membantu diri anda berubat dari pengaruh syaitan/jin/saka, anda juga menolong menambahkan duit poket aku. ala, komisen kecik je. lebih kepada membantu sebenarnya.

kepada tuan/puan yang meng'sms aku memberitahu khabar positif selepas mendengar cd roqyah tersebut, aku amat menghargainya. ada sms memberitahu bahawa semasa mendengar cd, ada bahagian badan yang bergerk sendiri dan merasa ngilu. lepas diperdengarkan berulang2, ia menjadi normal dan bahagian badan yang dahulunya selalu sakit itu telah kembali normal. Syukur kepada Allah.

bukan menjadi rahsia aku menjadi pengedar cd roqyah tersebut. edar cd ayat2 Allah, bukan edar dadah atau cd haram beb! beli cd selain menghalau anasir syaitann, jin... dapat juga melembutkan hati dengan alunan ayat2 Al Quran yang merdu.

teringat aku kisah seorang rakan bukan Islam berjumpa aku bertanya mengenai cd roqyah.

org x Islam : isman, ada orang cakap u jual cd halau hantu?
org Islam : yup. kenapa?
orang x Islam : berapa ringgit?
orang Islam : rm60 untuk 4 keping cd. rm70 kalau pos.
orang x Islam : kalau saya beli u jual berapa?
orang Islam : allo kawan. ini cd untuk orang Islam saje. ini kita punya rawatan guna ayat2 Holy Quran. orang Islam bolehlah....
orang x Islam : kenapa tak boleh mme'..... kita kawan maa.....
orang Islam : bukan pasal kawan, ini pasal agama. u mau saya boleh jual, bagi free pun boleh. tapi potong you punya 'burung' dulu kemudian masuk Islam.
orang x Islam : tak boleh me'..... saya mau pasang sama saya punya isteri punya saudara. sudah mati tapi lagi balik rumah.
orang Islam : ce cerita..... (baca stail filim hantu mak limah)

ceritanya panjang tapi aku rumuskan seperti berikut :
anak saudara perempuan isteri kawan aku tu kematian akibat kemalangan kereta. dia ke disco bersama kawan perempuannya. kerena kawannya mabuk dan tak boleh drive dan nak ikut boifrein balik, dia mintak kawan kepada boifriendnya hantarnya balik. tiba2..... kereta yang mereka naiki terlibat dgn kemalangan, mereka berdua mati ditempat kejadian. roh2 yang tidak tenteram berkeliaran dan mengganggu saudara mara. setelah berjumpa sami terkemuka, didapati bahawa roh perempuan tu tidak tenteram kerana mengikut tilikannya si mati sepatutnya hidup hingga umur 70 tahun, tapi dia mati umur 23 tahun. kalau ikut peraturan neraka, sebab perempuan dan lelaki tu mati bersama, mereka sepatutnya berkahwin dan tinggal bersama di neraka, tapi keluarga lelaki telah membuat upacara dan telah membayar rasuah kepada dewa dan ditempatkan di syurga (syurga mereka la..... ).

roh yang tak tenteram itu kerap mengganggu yang masih hidup dan tok2 sami pun tak dapat membantu sebab keluarga si mati lelaki tidak mahu menjodohkan mereka berdua di neraka. semakin hari semakin kuat gangguan dan mengikut tok sami, akan ada kematian di keluarga si mati lelaki kerana enggan mengambil si mati perempuan sebagai isteri dan meninggalkannya terkontang kanting seorang diri di neraka.


heh.... macam kisah vampire cina pulak. tapi inilah kisah yang diceritakan kepada aku. even kisah dia agak sedih, tapi akupun tak dapat menolongnya. cd roqyah untuk umat Islam sahaja. syurga dan neraka bagi mereka pada agama kita cumalah neraka.

5 comments:

PnConfused said...

syaitan amek kesempatan utk menyesatkan lagi deme.. haihhhh

umi ameer said...

izman..

aku minat jugaklah kalu gitu..
how do i order?
nak tengok all the list of the roqyah products boleh?

kswsk said...

leh rasuah2 erk nak masuk syurga..

Nek Cun said...

Izman, nekcun pun dah beli cd tu.. beli sendiri dari ustaz A.Dasuki semasa pergi ceramah dia... memang bagus untuk kita sekiranya ada kekawan atau saudara mara yang terkena sihir atau gangguan syaitan iblis... Wallahualam.

maiyah said...

assalam..
hehe.. tosonyum den bila bca bab rasuah tu :D