Wednesday, October 15, 2008

PENGORBANAN SUAMI PADA ISTERI/LELAKI PADA WANITA

Pada akhir zaman yg serba canggih dan moden ini,ramai isteri2 telah lupa pengorbanan yg di lakukan oleh si suami.Mari kita lihat antara apa yg lelaki korbankan utk wanita ataupun isteri..

1.KAIN,kain lebih banyak ukurannya utk buat baju kurung daripada seluar lelaki.Lelaki sanggup beli kain yg banyak utk isteri.

2.MESIN basuh/mesin parut kelapa/mesin jahit/blender/oven/dan mcm lagi mesin kat dapur rumah,semuanya lelaki lebih rela tak pakai,semuanya "ikhlas" bagi isteri guna.

3.SABUN,BERUS,PENYAPU,sekarang ni anda semua tahu harga barang semuanya naik.lelaki Sanggup beli setiap bulan utk isterinya sedangkan lelaki tak pernah gunakanya.

4.TUALA,lelaki Cuma pakai sehelai saje tuala sedangkan setiap bulan wanita bertukar- tukar tuala..

5.BAJU,lelaki Cuma pakai sehelai saje baju dlm satu masa,tp wanita pakai dua.....(baju dalam)

6.BARANG KEMAS,lelaki tak pun pakai rantai emas,subang emas,gelang emas.....tp beli jugak utk isteri....

7.ALAT SOLEK,lelaki rela tak pakai gincu,maskara,eye shadow dan bagai2 lagi alat solek tapi Sanggup beli utk isteri.

8.KASUT,lelaki lebih rela pakai kasut yang tumitnya rendah demi isteri dia sanggup beli yg bertumit tinggi...

9.REHAT,40 hari wanita di beri rehat slps melahirkan anak sedang kanlelaki mun gkin akan diberhentikan Kerja kalau rehat sebegitu lama....

10.AMBULANS,setiap kali nak melahirkan anak,wanita dapat merasa naik ambulans sedangkan lelaki Cuma ikut dr belakang dgn kenderaan sendiri.

MORAL:JGN DERHAKA PADA SUAMI..WARG...WARGH.......

Renung2kan dan selamat beramal... .

Sumber : email daripada azrin (selangor)


izzi note :
Aku sokong betul entry ni. sape la punya brilliant yg ingatkan tentang menda2 ni. ingat nak hantar kuih tat nenas sebalang kat dia.

16 comments:

ILA said...

ehhh..mana ada suamiku belikan alat solekkk..
kena beli sndiri lerrrr:p

marinahunny said...

apa raaa...

izman said...

ila,
ye ke. akupun tak penah beli alat solek utk wife aku. aku bg duit je.

beli ms kawin dulupun kakak aku belikan. kui.3x.

izman said...

marinahunny,
jgn mare. tu entry ni dilabel lawak jenaka.

o... kutuk org lelaki korang suka yer.

BurungBelatuk said...

best n3 bih...menyedarkan yang terlena tentang antara pengorbanan seorang lelaki/suami yang si isteri xsedar/peka...suka sgt n3 cam nih.tp ada sesetgh lelaki sanggup berebut dgn wanita untuk sebahagian drpd senarai tuh...apa kes mcm ni ek...

izman said...

burungbelatuk,
alhamdulillah, ada gak penyokong aku. tapi betulkan, kaum kita selalu dilupakan pengorbanannya.

marinahunny said...

huhuhu..pas ni harus aku pau suruh hubby belikan lipstik..!

cendawanintim said...

banyak ar ko punya tart nenas tu...huh!

izman said...

cendawanintim,
tat nenas? kebetulan sekarang aku tgh mkn tat nenas saki baki raya utk geng opis aku.

nak aku kirimkan gambar aku makan tat nenas tak???

Mak Su said...

heh heh heh
:D

kuchalana said...

kakakak... sokong 100%.. tanpa ragu2.. kekekekkeke

izman said...

mak su,
he.3x jugak.

izman said...

kuchalana,
ko org ke2 sokong.

e-leeyana said...

pehhh...itu mcm ka??? aiseh tu sume pn sbb klu xde bnda tu, lelaki gak yg ssh...balik rmh b'sepah, bhabuk, berlapar hehehe...
yg pakaian 2x, tuka2 tuala tu xblh nk watpe la...klu xcmtu, errr sape yg malu wakakakaka

ummi said...

amboii..hebat gak yer pengorbanan suami utk isteri..anyway memang lawak la/

Su Yati said...

amendalah....