Saturday, October 18, 2008

Jom Makan KFC dan Main Games

Memandangkan semalam (17/10/08) aku dah janji ngan anak2 nak bawa mereka makan kfc, kat rumah aku tak masaklah untuk makan malam. dalam jam 8pm, kami gerak ke jusco bukit tinggi klang. dekat je ngan rumah aku, kurang 10 minit dengan walaupun dengan kelajuan 70km/h. slow je lah bawa kereta pasal tak de nak kejar saper2.

sampai jusco, tujuan utama ialah makan kfc. so, kami cargas gi kfc. kfc jadi pilihan kerana anak2 aku memang suka makan kfc berbanding fast food lain. pilihan nombor 2 mereka ialah pizza hut, ketiga mc d. lagipun aku dapat voucher percuma kfc. jimat sikit duitkan!

bab makan2 ni tak de masalah punya. untuk anak2 mereka nak ayam original, whipped potatoes dan fries. so far, anak2 aku ni tak pulak nak mintak chicky meals untuk dapatkan mainan. may be mainan kfc tak menarik minat mereka kot. dalam kfc orang tak berapa ramai, may be sebab tengah bulan. kalau hujung bulan atau awal bulan, ramai gile manusia kat sini. kalau hujung atau awal bulan kami nak makan kfc, aku lebih suka pilih kat kfc port klang atau kfc tesco klang. tak le crowded sangat. kalau payah sangat nak cari tempat duduk, aku tapau je la. nak tunggu lama2 tepi orang makan memang aku tak suka sebab akupun sangat menyampah kalau aku tengah makan orang dah tunggu cop tempat. kalau angin kus2 aku datang, aku saje makan lambat2. korang lambat, tunggu je lah. Ni sebahagian gambar masa kat kfc jusco bkt tinggi, klang :-






Abis makan kami terus menuju ke jusco, sudah semestinya kat area games. Ni sekitar gambar kat situ:-





Anak2 seronok main pelbagai jenis games. luqman yang paling seronok sebab orang tak ramai semua mainan dia nak cuba. lumba motorlah, lumba kereta, memancing, kuda, mainan pukul ketam, dan macam2 lagilah yg akupun tak tau ape nama permainan tersebut. aku tukar coins RM20.00, balik rumah ada 3 coins balance. itupun pasal games yang aku nak main terlalu ramai orang booked. tiap kali aku nak main pasti ada orang tengah main. dari menunggu lebih baik aku layan anak2 main games. kalau anak2 happy, akupun happy. pika tak banyak games dia boleh main sebab belum pandai main games. takat bagi mainan yang boleh pusing2 atau berbunyi, kira dah cukup bagus. ada jugak games yg dah rosak tapi pika nak main, aku dudukkan dia dalam games tu dan tunggu je la. tak gerak pun tak pe, asalkan kehendak dia dipenuhi. pika ni cepat benor merajuk kalau permintaan dia tak ditunaikan, maklumlah anak perempuan sorang dan bongsu pulak (buat masa sekarang la....).


Gambar : ni lah mainan yg aku nak main tu. ala konon2 nak jadi macam david baeur dalam siri 24.

Jam dah pukul lebih 10pm. aku ajak balik. hasrat nak beli lauk pauk dan sayur mayur ditangguhkan. ala aku boleh beli esok kat pasar mini kat area rumah aku atau pasaraya econsave je. lagi segar. sabtu aku tak kerja.

balik rumah, macam biasa wife aku akan layan crita2 indon. malam tadi bukan malam pilihan aku tengok tv, aku layan baca majalah dan ebook yang aku beli kat internet. itulah kerja aku, cari duit mudah diinternet dengan promosikan website, jual gambar2, referer program, buat survey dan sebagainya. dapat duit aku habiskan beli barang kat ebay, lelong.com, online mall atau beli ebook hobi. pastu aku layan movie tamil sampai pagi.


IZZI ADVERTISING---------------------------------------

Buy

15 comments:

solitare said...

elop. aku saja visiting. tengah relex sambel mokok².

izman said...

axx j.
trima kasih bertandang.

dtg2lah selalu. kalau nk x-change link dipersilakan.

cendawanintim said...

weiiiiii, muvi tamil apakah yang dilayankan itu??

izman said...

cendawanintim,
semalam crita kembar sorang cacat dan sorang tak. ala2 robin hood gitu. ini kali ke2 aku layan.

cuba la layan, ko tentu ketagih punya.

izman said...
This comment has been removed by the author.
arsaili said...

salam...selalu miss KFC original...tapi bila mkn tade la makan banyak..i just like the taste of the spice...wahhh hensem rupanya bro ni..ahahahaha

azharjaafar said...

Lama aaa tak makan kfc. Gian pulak...

Unknown said...

Yob anak kome comel2....

;-)

izman said...

arsaili,
hensem? sape ensem..... aku? (ko org ke 3 puji aku sepanjang hidup aku. pertama luqman, kedua pika.)

sori huding aku kembang terlalu besar da...

izman said...

azharjaafar,
gian kfc takpe, jgn gian dadah. haram tuu...

izman said...

pendekar,
trima kasih.

terima kasih dtg ziarah. kalau mike' free, datanglah selalu.

ILA said...

Hohoooo...kat tmpat games tu ler..tmpat biasanya anak2 saya melepak.Siap ada collection 'game cards' masing2
kau ni izman...
kalau terserempak tu...tegur2 lerrr..kita orang..
al maklum..saya ni mudah pelupa.gambor awak yg kat sini pun kejap2 brubah wajah..hihikkk:p

izman said...

ila,
insyallah. biasalah..melayu mudah lupa (nasib baik aku org siam).

tah2 dh byk kali bertembung, cuma masih2 tak kenal atau buat2 tak kenal.

Mak Su said...

aku anti gi tempat games2, nanti semua sangkut.... hampeh

layan cerita tamil lagi best :)

izman said...

mak su,
jgn sebt lagi psl crita tamil, hampir hari2 saya layan tamil. kalau hari cuti mau 2 movie tamil sy layan.