Wednesday, July 16, 2008

Debat turun harga minyak

malam tadi tak jadi nak pegi makan char kuew teow kerang ngan kawan2 psl ada debat dsai dgn dato shabery chek (dsc)jam 9pm.

so, aku layan la debat sampai abis. kesimpulan aku ialah :-
1) dsai mmg speaker yg bagus. dsc setakat bolehlah....
2) dsc bukan tandingan setara dgn dsai dlm berdebat dan fakta. umpama bumi dgn planet pluto beza kehebatannya.
3) dsai lebih rasional. dsc emosional, asyik hentam peribadi dsai.
4) menjawab soalan? dsai berhujah dengan fakta. dsc merapu aje.

hari ni aku buka semua surat khabar online, seolah2 dsc yg menang. yg puji dsai cuma msn news dan harakahdaily. fakta dan hakikatnya, siapa yg tengok debat dia tau crita sebenar. yg diperbesarkan ialah kes pukul wartawan oleh pengawal keselamatan.

wakil dsai aku tak kenal. tapi datuk nordin kardi pada aku tanya soalan mcm budak form 6. malu aku dia seorang nc uum. datuk johan, aku salute dapat pimpin debat dengan baik.

surat khabar bagitau dsai gagal jelaskan cara turun minyak, aku rasa itu berita rubbish. dsai dah jelaskan. kita yg bodoh sebab tak faham. dsc boleh cakap apa2 dia suka sebab dia kaya raya, tak rasa apa kesan minyak naik dan barang2 naik. kita yg papa kedana ini yg rasa. aku yakin dsc sudah buta hatinya setelah diberi jawatan menteri.

namun begitu aku juga ucapkan tahniah pd dsc sebab berani berdebat dgn dsai. mana dia singa umno? mana dia ketua atau timbalan ketua pemuda umno. takkan dah jd pondan. menteri lain yg lebih senior mane? ds syed hamid albar berani ke lawan debat dgn anwar. pak lah dan ds najib aku yakin tak berani. sekali lagi aku salute pada dsc sebab ada telor. aku yakin lepas ni tak ada lagi debat terbuka di tv.

baru sat, dsai dah kena tahan polis. cam no tu..... sebagai rakyat kerdil. kita tengok je la wayang apa nak dimainkan. kuasa kita? PILIHANRAYA.

14 comments:

Lily.Lulu. said...

ye la bng
pilihan raya .. lama lagiii

Penulis Jurnal comot said...

hopefully dsai okay jer dan selamat

shahril aley said...

kerajaan BN kecut telo
pasai tu dok kepoh mcm2 projek
lps pilihanraya tarik balik
alasan minyak naik harge
hehehe... nampak sgt sapa undi BN
bute hati & mata...

lihatlah dunia
kebenaran dunia politikus yg kotor

Nur a.k.a admansyah said...

Setuju sgt dgn pendpt awak, En Izwan Pilus (ops.. sorry!) heh..

Yg benar terselindung, yg salah bermaharajalela! Sampai biler harus kita `wait & see' ajer??

Q's: awak ex-uum ker? grad biler?
yr son brp thn? kiut...

Akak said...

Salam...

Surat khabar gomen, memang lerr gitu!! (uwaa takut kena ISA bagi statement camtu)..

Mak Su said...

lamabt lagi ler pilihanraya, huhuhu

izman said...

lily.lulu,
lambat....tapi akan tiba masanya.

izman said...

penulis jurnal comot,
trima kasih singgah.

moga dsai sihat. dah bebas dah.

izman said...

shahril aley,

betul tu. org yg celik hati akan dpt tengok kebenaran. yg dh bute hatinya, sokong je la membabi buta.

izman said...

nur a.k.a. admansyah,
yup, x-uum. cos hrm. grad yr 1999/2000.

ko x-uum ke?

ank 2. first 4 yrs, 2nd 2 yrs.

trima kasih singgah

izman said...

akak, trima kasih singgah.

biarlah mereka buta, harap kita celik.

izman said...

mak su,
biarpun lambat, akan ku tunggu.

cendawanintim said...

aku dah muak ngan politik kotor nih...

buat semayang hajat aje rler, yang pasti Allah Taala lebih mengetahui..uszlsky

izman said...

cendawanintim,
itupun idea yg bagus. doa adalah senjata org2 mukmin.