Thursday, July 31, 2008

Audit

Kepala masih senak psl siapkan gaji pekerja dan sekarang audit ts 16949 oleh consultant. Alhamdulillah part HR dah siap audit. dapat berapa CAR esok baru tau. CAR ke observation kalau dapat pon bagus jugak, at least kita tau mane kelemahan department kite. keputusan kami dah ready untuk ts 16949 akan diketahui petang ni.

consultant kami, PERA Neville Clarke ligan audit kami kow2. mcm audit betul pulak rasanye. untuk HR yg ditanya meliputi process recruitment, training dan motivational.

semalam hari agak suram. one of our good friend last day sebab dapat jawatan assistant general manager kat sebuah company yg terkenal di shah alam. so, dah kurang korum minum pagi2. biasa ada 4 orang lepak2 pagi kat gerai roti canai sampai 9am. sekarang dah ber3. turn aku nak berhijrah bila pulak ye???

pagi ni minum pagi aku malas nak join sebab rasa janggal tinggal ber3. tapi kesian gak cuma 2 org gi munum kat kedai tu. mesti tokey tu ingat aku cuti kalau x datang.

6 comments:

cendawanintim said...

wah333, ske ko erk dapat CAR ngan observations, kalu CAR tuh banyak keje la weiiiii...nak closing tu banyak step..

yang observations orait ar, kira observe dari pihak odit tuk mempertingkatkan department ko, next time dia odit pe plak???make sure mintak next audit schedule...

aku lagik parah, bulan 12 nak renew cert nih, kira odit sumer la, takder nak tembak2 soklan dah...

aku lak dilantik ketua sekretariat odit nih, hazab la aku, takder elaun pape pon, buleh bala ader ler, ada lak P.A dilantik ketua sekretariat, giler kan...

ko tak yah benti la, umah dah dekat ngan opis...nak pk pebenda lagik...jangan sibuk nak ikut orang...len la offer melambung tinggi, tu ko kena pk namblas kali arrrr....

izman said...

cendawanintim,
offer best la yg pening tu. dah 5-6thn x apply mana2 keje lain tapi contact2 yg offer. tu la psl, rumah dekat, nak pikir keje lain buat ape yer!

audit, jab lagi tau le keputusan. sape dapat NCR dan CAR gerenti panas telingan ngan GM dan Exec. Director. woii... buat odit pun nak elaun ke? melampau ganas ko ni...

Mak Su said...

semoga patah tumbuh, hilang berganti

izman said...

mak su,
biasanya begitulah. tapi yg tumbuh takkan sama yg dah patah.

Nur a.k.a admansyah said...

Ooo... awak keje audit yea? sy nie... dah hampir 10thn keje saham! mmg BORING GILER esp biler mkt dwn memanjang... dtg keje update blog & fp ajer! suka tgk geng blah... tapi bilakah giliran-ku pula! waaarrggh...

izman said...

nur a.k.a admansyah,
aku bukan keja audit, tapi kena audit. aku keje human resource.

apsal la suka geng belah, aku sedih tau kalau member blah. bila aku nk blah x pasti lagi.