Thursday, July 23, 2015

CELAKA MASA CELAKA

Celaka masa celaka.
Hari ini aku sudah mula bekerja. Seminggu bercuti terasa begitu singkat. 
Aku bersyukur perjalanan aku balik beraya di jerantut, pahang dan kembali semula ke klang, selangor tidak tersangkut kesesakan dan tiada kecelakaan.
Namun, aku tumpang bersimpati pada mangsa dan keluarga mangsa yang terbabit kecelakaan jalan raya. 
Semasa beraya, pelbagai cerita sedih yang aku dengar. Ya, Tuhan yang mengambil nyawa dari hujung halkum, tetapi aku tetap mengeji sikapsesetengah manusia yang mengambil kesempatan di dalam kesempitan orang lain.
Mereka ini memang celaka!
Keji, Jika sekadar melihat mangsa kecelakaan sambil berselfie atau mengambil nombor plat untuk bertaruh nombor ekor.
Celaka, jika mencuri barangan berharga milik mangsa seperti barang kemas dan wang tunai.
Kepada si celaka yang mengambil kesempatan semasa kecelakaan orang lain, bertaubatlah!.
Ketahuilah bahawa kecelakaan daripada Tuhan akan dibalas dengan api neraka yang beribu ganda azabnya.


Nota : dipetik daripada facebook peribadi izman pauzi

No comments: