Tuesday, February 2, 2010

Kuli Belanja Bos

hari ni (2/2/10) setelah diasak berkali2 dan berhari2 untuk dibelanja, akhirnya aku setuju. kawan2 tu biasa belanja dan dibelanja, tapi kali ni lain, pekerja bangladesh aku merayu nak belanja makan. arggh... aku nak kuruskan badan la. aku sekarang dah jadi peminat cerita biggest losers asia. tak rela aku jadi kembang gedabak cam peserta sorang tu. buah dada je dah meluyut sampai pusat. err... aku cakap pasal peserta lelaki ye.

berbalik kepada paksaan belanja tadi, ada ramai sebenarnya nak belanja aku dan termasuk kawan2 yg lain, tapi malas nak ambil berat. aku dan rata2 pegawai dipanggil boss oleh abang2la (bangla). so tak kan bos pulak dibelanja oleh kuli (pekerja la.... akupun kuli jugak).

setelah tak tahan lagi menanggung desakan, akhirnya aku setuju dan meminta mereka berkongsi dan belanja aku dan geng serentak. jimat sikit duit mereka. mereka tu bukannya orang senang, buat apa nak ambik kesempatan. so, setelah kami pilih 3 orang yang sesuai dan kami yakin benar2 ikhlas, kamipun ke bagan seafood di tanjung harapan @ tanjung gila di port klang.

since aku dalam diet, tak banyak aku dan saiful order. ini je yang kami rasa sesuai, dan menepati budget pekerja aku tu. mereka budget rm400 ke 500 tapi, aku cuba minimakan kos mereka. inilah juadah yg dipilih :-

1) Tom Yam Campur


2) Kailan Ikan Masin


3) Daging Rusa Masak Kicap


4) Butter Soft Crab


5) Ketam Masak Bercili


6) Butter Prawn


7) Ikan 3 Rasa


8) Ikan Stim Lemon


inilah sedikit gambar kenangan masa makan. posing sakan tu sebab diminta oleh abang2la berkenaan. may be nak hantar ke majalah 'bangladesh post'. ruangan cari jodoh barangkali.






apa? harga? oo... tak banyak. termasuk makanan diatas, nasi tambah, air tembikai laici satu jag besar, ianya cuma rm220.40. murahkan!


IZZI ADVERTIZING-------------------------------------------

4 comments:

joegrimjow said...

hoho
kadang2 kene jugak skali skala blanje ni

ada contest
jgn lupe join
;)

Diarihatiku1976 said...

wahhh.. bagus2... yg penting menyelerakan...

bungacahaya said...

Bagus..tu Bangla. harap yg org kita pon cmtu la kan?

Bukan jd tukang belanja...tp jadi yg dibelanja jgn amik kesempatan.

Mak Su said...

meriah jugak ek, tak sampai 300 pun :)