Thursday, August 25, 2011

Dalam Telur Ayah

pendidikan seks di sekolah aku tak tau jadi atau tidak, aku tak ambik kisah sangat. tapi sesekali fikir, aku rasa ia juga perlu diajar sebab ramai mak bapak cam aku pun tak reti macam mana nak cerita dengan anak2 yg masih kecik mengenai hal ini.

teringat aku beberapa ketika yg lalu, rehat2 bersama anak2, anak2 suka sangat tengok gambar kami masa mula2 kawin dulu. yelah, awal2 kawin suka benor kami berjalan dan menginap di pelbagai tempat; honey moon la katakan.

luqman : ummi, masa dulu2, luqman, pika dan adik mira duduk kat mana?
ummi : dalam perut ummi la.
luqman : tapi dalam perut mana boleh orang duduk?
pika : ummi tipu..... mana boleh duduk dalam perut, luqman kan?
ummi : dah la, tanya ayah.
luqman : ayah, masa ayah baru kawin dengan ummi, luqman, pika, dan adik mira belum lahir. luqman, pika dan adik mira duduk kat mana?
ayah : dalam telur ayah.
luqman & pika : (terdiam)
luqman : ummi, ayah kata luqman, pika dan adik mira dulu duduk dalam telur ayah, betul ke?
ummi : (tak terjawab)....


4 comments:

Iliana said...

Apakah???? hahaha....

Selamat Hari Raya ^_^v

ku-cit said...

telur ayahnya plak kat mana??? ahahah

KSWSK said...

sungguh complicated...hahahha

cik kompas said...

hahaha...lawak...