Thursday, March 27, 2008

Siri Ikhtibar : Kilang Mencetak Al-Quran (Siri Akhir)







Macamane rasenya tengok orang buat Al-Quran. Kagum? Insaf?

Tak kan takat tu je.... kalau rajin2, buka2 lah kisah sejarah Junjungan Besar kita Nabi Muhammad S.A.W. berdakwah dan mengembangkan ajaran Islam dan mempertahankan Al-Quran.

Rata2 org Melayu Islam gunakan Al-Quran sejak dahulu lagi. Nak nikah hadiahkan Al-Quran. Dalam rumah ada Al-Quran. Tapi pernahkah kita tetapkan satu masa khusus untuk membaca dan mengkaji Al-Quran.

RAsanya ramai yg tak buat kan? termasuk aku la tu. Kerana itulah wujudnya pelbagai pnyakit sosial dlm mayarakat kita hari ini, kita lupakan Al-Quran.

Allah telah lama berfirman bahawa suatu hari nanti akan ditarik Ayat2 Al-Quran dari hati2 orang Islam. Kita boleh beli 7-8 Al-Quran simpan di rumah, simpan dlm kereta, pejabat dan sebagainya. tapi sekadar untuk perhiasan, atau baca Surah Yassin hari jumaat atau kematian, dan penghalau syaitan.

Sesungguhnya Kiamat adalah pasti. Dan tanda2 kiamat sudah mula kelihatan termasuk Allah menarik semula Syat2 Al-Quran dari dada2 orang Islam.

Subhanallah..

2 comments:

Mak Su said...

insaf dan tq dgn info bergambar ni. so, mula ler kita kita semua berubah daripada jadikan quran sebagai aksesori, skrg sbgi the main rujukan harian ek

izman said...

iye benar la tu mak su, sama2 lah kita berdoa agar kite dikalangan org2 yg bertakwa.