Thursday, May 12, 2016

Fish Spa @ Central Market, Kuala Lumpur

Fish spa.
Kebetulan habis sesi latihan pada tengahari, saya melajakkan diri ke pasar seni untuk makan tengahari.
Apabila kenyang merarau, saya merayau sekitar gerai di central market itu. Saya seronok melihat ia benar-benar menjadi pusat perniagaan antarabangsa.
Saya juga bangga apabila bangsa malaysia sudah terlalu tinggi pendapatan perkapitanya dan membiarkan sahaja perniagaan mengguna kederat dan menjaja muka untuk meraih dagangan dibuat oleh peniaga bangladesh dan pakistan. Orang Indonesia pula menjadi orang suruhan.
Untuk menjamin makanan halalan toyyiban, sekumpulan anak melayu masih lagi berjualan keropok lekok, air bancuh, putu buluh dan nasi tomato di luar bangunan. Syabas anak melayu!
Sambil tercari-cari pelukis potret untuk mengabadikan wajah saya yang sudah sedikit kurus, saya terjumpa kedai spa ikan yang diurus oleh saudara kita dari bangladesh. Saya mencubanya, ia cuma rm10 untuk 15 minit.
Ya ampun! Gelinya apabila ikan-ikan menggigit kulit kaki. Jika tidak kerana ada makwe albania disitu, awal-awal lagi saya dah angkat kaki. Saya tahan kegelian biarpun terasa seperti nak inzal.
Alhamdulillah, apabila selesai kulit kaki saya licin seperti telur dikupas. Ia kembali seperti semasa saya teruna sunti dahulu, kaki dipijak berbayang darah, begitulah istilah sucinya saya.
Pengalaman pertama ini cukup mengujakan, namun sekali cukup. Geli beb!

No comments: