Monday, May 20, 2013

Roti Benggali Di Kedai Roti Jamhur (Klang)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

since aku suka makan dan suka sharing (even ada tak suka), aku nak share kedai roti favourite aku. memang biasanya aku suka beli gardenia, tapi kalau ada kelapangan dihari cuti aku lebih suka membeli roti bantal/roti benggali kegemaran aku di bandar lama klang.

aku suka makan roti kosong cicah air teh. stail kampung la katakan. roti di psaran biasanya aku tak berapa gemar sebab ia kadang2 terlelu lembut dan rasa dia tak kick. nak kick, aku gi bandar klang dan beli roti benggali dan roti inti kelapa kegemaran aku tu di kilang roti lama. dah lama aku tau roti ni, masa aku bujangan lagi, dan ia kekal best sampai sekarang even bertukar generasi dan makin kurang diminati sebab terpaksa bersaing dengan sykt roti bertaraf dunia.


inilah kedai roti yg aku maksudkan. nampak klasik giler. dulu2 aku perlah la masuk dlm tgk apa dia buat, tapi bila pergi dengan anak2 yg moden ni, nak masuk pun diorang takut. heh.... budak2 bandar la katakan.


ini antara roti yg dijual. ada juga roti yg dibuat ditempat lain dan dijual disini. biasanya mmg takde orang jaga. kalau nak beli tu, panggil2 la ye.



inilah roti bantal atau roti benggali kegemaran aku. yang paling aku suka ialah kulit rotinya yang emmmmm..... memang sedap.



ini roti inti kelapa kegemaran aku. memang sedap rotinya, inti kelapanya penuh dan sedap. satu paket ada 6 bun, kadang2 tak sampai rumah dah abis makan dalam kereta. maklumlah nak dtg sini ke rumah aku dalam 25 minit jugaklah.


buat yang berminat, inilah alamatnya:

KEDAI ROTI JAMHUR
No. 41, Jalan Kota Raja
41000 Klang
Selangor Darul Ehsan

2 comments:

reeza pja said...

Tq coz share cerita ni. Saya dah lama cari roti benggali. Satu lagi cantik piring empat segi tu beli kat mana?

izman said...

reezapja:
roti dia mmg sedap.
piring empat segi tu hadiah beli nescafe.