Sunday, November 9, 2014

CENDOL SANTAN SAWIT @ PANTAI MORIB

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Pada 09 November 2014 yang lalu, aku sekeluarga telah berkesempatan ke Pantai Morib yang terletak 30 minit perjalanan daripada rumah. 

 Pergi takde plan, so... dapatlah tengok pantai yang berselut sebab air surut. Apa-apapun kita selfie dulu untuk kenangan.




Biarpun air surut, anak2 tetap nak main air. mula-mula tu celup kaki, last2 satu badan basah. oklah sebab memang bawa baju ganti. seharian jugak kat sini. sebab air surut, aku dan isteri tengok dari bawah pokok je lah. adalah juga masa untuk aku dan isteri beromatika sekejab. hehe


Selain makan di situ, kamu juga mencuba kelaianan dengan merasa CENDOL SANTAN SAWIT. ini kali pertama aku cuba. sebenarnya takde lah nak rasa sangat, tapi sebab sepanjang jalan ke Morib tu banyak sangat sign dan gerai jual cendol santan sawit ni... tergerak jugak hati nak cuba.


Kesimpulan : cendol memang cendol biasa jugak lah. yang berbeza ialah santannya. aku tak tau apa nak gambarkan.... bolehlah pada aku. tapi isteri dan anak2 menyukainya. aku memula tu beli satu je, pastu pakat beli satu sorang. ala.. bukan banyak sangatpun, harapkan ais batu je banyak.


Rating : 5/10 (Cendol)

No comments: