Tuesday, April 1, 2014

KAFE AVENUE @ Giant Kota Damansara

Assalamualaikum & Salam Sejahtera.

Pada 25/3/2014 baru ni aku dan kawan aku Saiful Nizam teringin nak makan sedikit kelainan. err... kami tak nak makan nasi je sebenarnya. kami menghala ke Nasi Arab Ta'if, tapi belum buka. heh... 1220PM belum bukak lagi. pekerja baru nak susun kerusi. makanan belum siap.

so, kami belok kanan dan masuk Giant Kota Damansara je lah.

Si Saiful ajak cuba makan di Kafe Avenue. kami tak pernah makan disitu, tapi aku ada sejarah hitam 
makan disitu. ia kafe sama tapi diubah jenama pada firasat aku. meja dan kerusi dan susunan masih sama dengan kopitiam yang ditutup itu.


untuk pembuka selera, si saiful order roti bakar "Traditional Kaya & Butter'. mmm.... sedap.

 
air ni memang pilihan aku, even masa kopitiam yang dah tutup tu. 
Barley lemon ais. air ni sangat direkomenkan.

ini dia main order.

ini namanya CHICKEN CUTLET. ia hirisan daging ayam yang disiram dengan brown sos. secara jujur, ini adalah hidangan yang paling tak leh masuk tekak aku. brown sos dia betul2 nak buat aku termuntah.  aku cuba paksa makan sebab harga dia agak mahal.... tapi hanya 3 kali suap je. kalau aku suap kali ke 4, aku yakin aku akan muntah disitu juga. si saiful yang tidak pernah tak habiskan makanan even tak sedap, kali ni makan tak sampai separuh.

heh.... memang bukan citarasa aku la.

ini alamat bagi menentukan sama ada tekak aku sama atau tak dengan tekak korang, cubalah kunjungi sendiri. aku harap selera kita berbeza.



1 comment:

Geng Kucing said...

tak mau dah makan kat sini...staff sombong. tak reti nak jawab terima kasih kalau pelanggan cakap terima kasih....cheh.