Wednesday, August 14, 2013

Aku dan Nikah Mutaah-episode finale

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

kita sambung balik bab nikah mutaah dan syiah ni.

memang ada masa kisah dlm blog aku ni berunsur tahyul, tapi kisah syiah tu memang betul2 kejadiah yg aku alami sendiri.

aku mulakan semula dengan kisah nikah mutaah.

lebih 10 tahun dulu masa aku kerja di syarikat pertama aku di seksyen 15 shah alam. sykt india. kami ada banyak cawangan dan dapat kontrak membekalkan tenaga kerja asing dan tempatan di pelbagai syarikat internasionale sekitar shah alam dan klang. so, pekerja asal bangladesh dan india kami memang ramai. mereka ditempatkan dihostel2 syarikat di taman sri muda.

memandangkan ramai pekerja kami diletak disyarikat asing, menjadi kewajipan syarikat memberikan jumlah tenaga kerja yg mencukupi atau didenda atau kontrak tidak disambung. even ada incharge masing2, untuk urusan lebih rumit memang kerja2 HR lah.

bangla2 ni kebanyakkan skill worker. syarikat2 asing tu memang kamau kita gantikan budak2 sabah dan sarawak memang diorang tak mau. nak bangla tu jugak. dan memaksa aku menerjah rumah sewa bangla berkenaan kenapa asyik buat perangai tak mau masuk kerja dan kerap cuti emegency. padahal habitat sebenar bangla ni memang kalau boleh tak nak cuti. dah la kerja 12 jam sehari, siap minta gantikan syif orang lain lagi. mmm..... jom kita siasat dan terjah rumah dia.

since rumah disewa org syarikat, memang kami ada kunci spare. suatu hari tu aku ambik kunci spare dan menerjah rumahnya. pergh.... tingkat 5 kau jah! nak berlaga lutut aku naik tangga. aku buka pintu rumahnya dan masuk. dalam rumah baru aku beri salam. heh.... apa punya adab la... abaikan adab, ni aku nak handle orang kurang adab.

aku memanggil nama bangla tu. "delwar hossain', you mana?". spontan bilik terbuka dan dia keluar hanya pakai sarung tanpa baju. dah la dada berbulu macam babon, muka baru bangun tido. aku tanya kenapa tak pergi kerja, dia jawab tara sihat la boss. tapi bila bercakap, matanya asyik jeling pintu biliknya yang tak bertutup rapat. aku nak masuk dia macam halang. last2 aku  marah dan ugut nak hantar dia balik bangla jika dia halang. barulah dia ketepi. aku kuakkan pintu bilik. ... astaga!!!

diatas katil bujang double decker tu kelihatan susuk wanita tanpa seurat benang. sedang tidur bagai kayu mati. aku cepat2 keluar bilik. berdosa besar tu.

dalam mengucap panjang, aku keluar dari rumah tu dan suruh si bangla jumpa aku di bawah dalam masa 10 minit. kami pekena teh tarik dan roti canai di restoran santa marrai. aku gasak siapa perempuan itu, yg pada telahan aku seorang pelacur. dia agak marah tp tak berani nak lawan aku. "boss, itu saya punya wife la boss". aku mencebik dan tak mau percaya kerana dia menyatakan bahawa perempuan tu orang indonesia.

dia menunjukkan surat kawin indonesia. heh.... bilalah bangla ni pergi indon sedangkan passport original dia aku yang pegang. tarikh kawin tu pun dia kerja jugak. selidik punya selidik rupanya dia kontrak nikah 3 bulan. tu yang lenjan cukup2 sampai tak reti nak gi kerja. kos perkahwinan rm1000. bayaran bulanan rm300.

aku marah dia sangat2. siap ugut nak hantar dia balik bangla kalau tak halau perempuan tu dari hostel. patutlah bangla lain nampak lesu je, rupanya berjaga malam doq skodeng atau tak leh tidur mendengar jeritan kat bilik sebelah la ni.

petang itu semasa kerja aku dihubungi oleh nombor tidak dikenali, orang indonesia. standardlah nombor digi. dia terangkan bahawa pekerja aku tu memang nikah sah menurut Islam kerana perempuan itu Islam dan bangla itu Islam. dia ajak aku jumpa di sri muda. memandangkan aku juga tinggal di sri muda... dulu aku duduk rumah teres berhampiran surau taman sri muda tu.

tanpa berfikir panjang, aku setuju jumpa. 2 orang indonesia dalam baya2 40an. sangat ramah dan berkopiah lagi. kami lepak di warung sambil minum teh. aku dah lupa namanya, tapi asalnya jakarta dan surabaya (macam betul je ingatan aku ni). mereka meminta aku tidak mengambil tindakan pada bangla terbabit memandangkan bukan menjadi kesalahan pada syarak kerena mereka telah bernikah mengikut syarak. ditunjukkan pelbagai dokumen, aku sekadar melihat tanpa emosi. dari zina, lebih baik menikah, terang mereka.

dalam asyik menyelidik dan menyiasat, akhirnya mereka terjerat dan menceritakan kisah sebenar perkahwinan itu. mereka juga turut mengoffer aku mengahwini wanita indonesia dengan tawaran diskon lumayan (diskaun hebat). dengan isyarat mata, si ketua menyuruh kawan yg seorang lagi mengambil sesuatu di kereta. cuak gak aku, kang dirogolnya aku, opss.... maksud aku dipukulnya aku.

diberikan aku satu fail yg mengandungi banyak foto2 wanita indonesia. dari pelbagai daerah.

indon : bos belek2 saja. tengok foto2 yang mana boss berkenan. nanti kita bincang harganya. jangan takut boss, saya bagi boss diskon istimewa.

melayu : (membelek dan dalam hati berkata, ramai jugak cewek lawa2 indon ni) mmm...

indon : mari saya tunjukin. kalau boss mau, saya rekomen cewek dari palembang. putih mulus. indramayu juga cantik. dalam rm1000 sahaja boss, bulanan rm300.

melayu : eemmm.... err.... masih perawan?

indon : kalau boss mau perawan juga ada. tapi harga sedikit berbeda. dalam rm3000. gerenti perawan boss!

melayu : (menelan liur. gerenti perawan tu). mmm.... jakarta?

indon : gadis jakarta ini agak liar boss. mungkin yang didesa lebih sesuai untuk boss. jakarta perawan belum pasti boss.  boss kasi duit nikah rm3000, boss pilih berapa lama mau nikahnya, bulan2 boss kasi biaya rm300 melalui saya untuk diserah kepada keluarga si isteri. boss pun tau, bokep mereka di desa membutuhkan uang.

melayu : tapi keluarga saya mesti tidak setuju.

indon : jangan kaget boss. kita pakai syariat, ngak perlu report deparmen agama di malaysia ini. sijil kita keluarin dari indonesia. yang pentingnya boss ada biaya. yang penting halal, elak zina.

melayu : mahal la, tak boleh kurang? sayapun bukan selalu ada dirumah. saya selalu outstation.

indon : kalau boss tak kisah berkongsi juga ada. boss pilih malemnya, isterinya boss. siangnya,  isterinya orang lain!

melayu : aaah! boleh ke macam tu?

indon : kenapa ngak boleh? kan nikahnya punya akad. boss akad saja mau menikah dengan dia untuk malam sahaja.

melayu : abis, kongsi suami?

indon : bukan kongsi, dua waktu yg berbeda itu.

melayu : kalau mengandung, nanti anak siapa?

indon : saya confim boss dia tak bisa mengandung. kita ada agrement boss.

melayu : berapa lama nikah paling singkat?

indon : 3 bulan. tapi maksimum 1 tahun.

melayu : kalau saya mau nikah terus?

indon : apa perlu nikah terus boss. boss orang malaysia, boss nikah org malaysia. yang ni simpan saja.

melayu : wanita simpanan?

indon : bukan wanita simpanan, ini juga isteri boss yg sah. cuma sekadar bila boss mau. tanpa komitmen. sudah jemu, tukar saja yang baru. lama2 barang sama bisa jemu boss. bisa tukar2, 3 bln boss ambik medan, tukar madura, tukar jawa, tukar jogja, tukar papua...

melayu : kalau nikah kena pergi seberang kah?

indon : ngak perlu. dimana2 saja boleh. saya sendiri boleh menikahkan boss.

melayu : wali, saksi?

indon : ngak perlu. saya boleh, saya sudah diijazahkan untuk mewakili mereka dalam pernikahan mereka. yang penting Allah melihat, Allah kan ada dimana2.

melayu : nk bercerai kena lafaz cerai?

indon : ngak perlu. cukup masa kontrak, nikahnya terbubar. kalian sudah saling tidak mengenal.

melayu : nanti saya fikirkan. saya akan telefon bapak nanti ya. err.... tapi confirm ada yang perawan ya pak!

indon : iye... confim. kalau ngak perawan, terbubar nikahnya.

melayu : ok.ok..... saya call bapak nanti. saya pulang dulu ya pak. Assalamualaikum

indon : iya boss. Waalaikumsalam.

tamat flashback.

memang aku tak jawab dah panggilan bapak indon tu. risau terjebak. lagipun aku dah ada ramai makwe masa tu. dah tak larat nak bergilir. err... maksud aku bergilir dan berebut waktu dating.

apa moral of the storynya?

jangan cari pasal dekati syiah, even masa tu syiah pun aku tak pernah dengar. tapi iman yg senipis kulit bawang ni menghalang dari mendekati zina cara syiah.

dakyah syiah ini memang menarik sebab ia memujuk dengan susuatu yg sangat disukai lelaki iaitu jamak (memudahkan solat) dan jimak  (melalui nikah mutaah).

selamatkan akidah kita, perangi syiah yakni syaitan yg berlindung atas nama Islam.



7 comments:

ku-cit said...

wahhh nasib baik abg tak tejebak...kalo tejebak mesti da jadi penganut syiah yg tegar ni...

luluchen said...

huish..dah macam mega sale + harga runtuh dah.dasyat2..

Katya Gordiva said...

tahniah..hidup melayu..

Katya Gordiva said...

tahniah

zilawati said...

Hidup islam pak..

izman said...

nota :
ya, hiduplah dengan nikmat Islam dengan cara yang diajarkan oleh Al quran dan as sunnah.
jauhilah tipu daya iblis.

Jasniyati Abdul Rahim said...

Tahniah, tuan ini seorang insan hebat yang berjaya menjatuhkan niat syaitan utk meruntuhkan umat Nabi Muhammad.moga tuan dibalas ganjaran terbaik oleh Allah.apa nak heran ngan wanita cantik yang tiada maruah dan rendah akhlak.takkan tertanding dengan indahnya syurga dan bidadariNya yang dijanjikan Allah untuk umat islam yang menjaga agamanya dengan baik.syabas tuan.