Wednesday, July 31, 2013

Aku & Nikah Mutaah

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

kebelakangan ni kita memang tak boleh lari dari mendengar orang memperkatakan tentang ajaran syiah. buka tivi, syiah. pasar ramadhan, syiah... dari org tak nak ambik tau, kini semua dah suka google tentang syiah. bila cakap pasal syiah, kita dikhabarkan tentang nikah mutaah.

nikah mutaah atau kahwin kontrak ni menda yg sangat penting dalam ajaran syiah yg sebenarnya menarik hati ramai org termasuk org melayu mengikuti ajaran songsang ini. heh.... sebagai lelaki normal, bila disuakan wanita cantik untuk dinikmati secara PERCUMA dan ikut suka nak kawin berapa lama.

aku ada sedikit penglaman peribadi mengenai syiah dan nikah mutaah ni.

ishh..... jangan buruk sangka pada aku dulu. baca biar habis dulu. biar muka buruk, jangan buruk sangka.

sebelum aku serita bab nikah mutaah, aku cerita bab syiah ni dulu. apa maksud syiah, apa yg dia menyimpang tu korang tanyalah pejabat agama (aku sebenarnya yakin, ramai org pejabat agama pun tak tau banyak pasal syiah kecuali mereka tengok tivi).

aku sebenarnya asyik google pasal syiah ni sebelum puasa lagi. aku secara jujur di usia 37 tahun ni baru tau pasal syiah. bila orang doq cerita psl syiah, akupun nak tau betulkah seperti yg diwar2kan oleh pejabat agama tu. ye lah, dah besar2 cam ni sebanarnya baru aku banyak tau sebenarnya yg banyak ustaz2 kita di sekolah dan dimasjid tu sebenarnya banyak cerita yang bukan ikut Al Quran dan As Sunnah. mereka mengajar agama Islam ikut kefahaman mereka. cerita bab puasa contohnya, baru2 ni je aku tau rupanya korek hidung dan korek telinga tu sebenarnya tak batalkan puasa. aku dari darjah 1 hinggah anak 4, kalau gatal telinga puaslah menahannya. garu dari luar je. salah siapa, salah aku yang jahil. ustazpun salah jugak sebab ajar tak boleh korek even sikit pun. BATAL POSE!

ok... sambung balik. aku sebenarnya was2 dengan apa yg orang agama cakap pasal syiah sebab kenapa baru akhir2 ni cakap pasal syiah tu sesat dan menyesatkan padahal dan puluhan tahun mereka sesat dan pejabat agama tau mereka sesat. fatwa pun dah lama ada, siap ada pindaan lagi. kenapa kita yang jahil ini tak diberitahu. mana ustaz2 yg dibayar gaji itu? makan gaji buta ke? atau setakat ajar agama untuk mengikut sukatan pelajaran.... entahlah.

aku sebenarnya yakin pejabat agama terpaksa keraskan dan umumkan pasal syiah ni sesat sebab apa yang terjadi pada umat Islam ni syria. regim celaka bashar yg berfahaman syiah menyembelih dan membunuh saudara Islam kita yang berfahaman Sunnah. untuk orang yang jahil macam aku, aku fikir kenapalah bashar yg Islam bunuh orang Islam lain, rakyatnya sendiri. rupanya ia syiah laknatullah!

jadi media kita hebahkan bahawa bashar al syaitan itu syiah. jadi kita diberitahu bahawa syiah itu musuh Sunnah, musuh Islam kerana mereka meyimpang dari Islam. Iran juga menyimpang sebab mereka adalah pendokong syiah terbesar. padahal sebelum ini, kita diberitakan dalam berita jam 8 malam bahawa khomeini itu contoh pemimpin Islam yang hebat kerena ia berani melawan amerika. bila ahmad ahmadinejad naik jadi presiden iran, kita di malaysia dihebohkan bahawa beruntungnya kita sebagai umat Islam adanya pemimpin yang zuhud, baik dan berani melawan amerika seperti ahmadinejad. bila ahmadinejad tak sambut salam pemimpin wanita yg bukan muhrim, kita siarkan hari2 ttg bagusnya beliau. tapi bila beliau peluk mak hugu chavez, tak de media semasa kita tunjukkan. jadi yang salah dan menyebabkan pengaruh syiah di malaysia, aku rasa jabatan agama dan media.

dalam doq mencari pengertian syiah, aku browse macam2. tengok youtube, baca artikel dan sebagainya. malah aku terkejut rupanya syiah dah kebal di malaysia ni. ye lah, dah ada pertubuhan sendiri. kalau dah fatwa haram dan sesat, pemimpin utama mereka pun dah menunjukkan diri, kenapa tak tangkap dan tarbiahkan mereka je macam yg dibuat kepada pemimpin al arqam ?

sambung lagi. nak dijadikan cerita, suatu hari semasa aku berbuka puasa di sunway hotel pada 19/7/13 aku terserempak dengan penganut syiah. ye lah dah berbuka sekadarnya, aku dan sahabat aku, saiful gi solat maghrib di bilik yg hotel khaskan. ada 2 bilik yg bersambung. ramai jemaah, biasalah bulan puasa, yang jahil pun terpaksarela solat. aku dan saiful masuk ke bilik solat pertama dan ambik wudhu'. kemudian aku cari ruang2 untuk solat sebab semua orang memang susah nak jadi imam, semua solat sendiri. memang bilik pertama tu hanya ada 3 orang termasuk aku, semua solat jauh2. saiful tiada, mungkin memerut atau solat di bilik kedua. lantaklah!

aku mula tu nak jadi makmum pada sorang brader depan aku, sebab brader satu lagi memang cari port dinding dan nak jd makmum mmg tak boleh. tapi aku rasa pelik dengan cara solatnya. kebetulan masa tu hamba Allah tadi sedang duduk antara dua sujud. aku pelik kenapa masa sujudnya, dia asyik gerakkan kaki ke dalam dan keluar beberapa kali sebelum bangun untuk rakaat seterusnya.

aku tak jadi berimamkan beliau. aku hanya berdiri dibelakangnya dan memerhati. ya, aku jahil, tapi akupun tak pernah tengok stail solat sebegitu dimana2. cara tangan tak macam syiah. ha.... bila sujud, duduk dua sujud dan tahyat akhir, nampak macam syiah mengikut sumber bacaan aku di internet. malahan di tempat sujudnya diletakkan sapu tangan dan dibawahnya ada sesuatu. takpe aku tengok je. maghrib masa tu panjang lagi dan ketika itu hanya ada aku dan hamba Allah itu je. brader solat sorang2 tupun dah keluar.

tiada bagi salam kiri dan kanan. dia hanya tepuk pahanya. tah la 2-3 kali aku tak pasti. berderau gak darah aku kalau inilah syiah yg Allah tunjukkan depan mata aku. doanya aku tak dengar, tapi dia doa pendek2 dan banyak kali. lepas tu diambil sapu tangan dan menciumnya. macm ada benda didalam sapu tangan. munkin itulah batu karbala. dia juga mencuim batu itu (dlm sapu tangan) dan turut meletakkannya di kedua2 mata.

akupun tak pasti kenapa aku tak ambik video syiah tu. adakah sebab aku terlalu asyik memerhati ataupun sebab henpon 3310 aku takde format video.

dihari lainnya, aku ceritakan kisah syiah tadi kepada saiful. dia terkejut. dia kata bilik pertama yg kami masuk itu sebenarnya penuh sangat orang, itu yang dia masuk bilik kedua. penuh? padahal aku dan saiful sama2 masuk bilik itu, hampir sama siap ambik air sembahyang, takkan bilik itu jadi bilik yang tiba2 ramai orang? pelik bin ajaib. atau saiful nampak jin Islam turut solat? atau Allah sengaja nak tunjukkan aku rupa orang syiah? hanya Allah sahaja yang maha mengetahui.

opss..... dah panjang sangat ni. bab nikah mutaah belum cerita. aku sambung esoklah.













2 comments:

My name is Wanita, and this is my story... said...

Ala.... Sbung cepat ya. Details tuan cite, br sy faham. Tme kasih atas perkongsian ya :)

ku-cit said...

konfius2...yg pasal nampak org syiah tu sembahyang tu betul2 ke atau dlm mimpi?? ehehehe