Thursday, May 8, 2008

Makan Char Kuew Teow di Jalan Meru

Malam tadi (07/05/08), sebab lama dh tak pekena char kuew teow yg sedap, aku, en. Rusli dan Tee ke Restoran Char Kuew Teow yang aku rasa tersedap di area klang/Shah alam di Jalan Meru. Nama restoren tu aku tak tau, signage nama restoren pon tak de. dah lepih 4 thn aku menjadi peminat setia char kuew teow dia. Kuah dia mmg power.

Kat area port klang pon byk restoren char kuew teow, tapi tak sesedap kat sini. Dah tu ada juga disediakan otak2 dan sate. Macam biasa kami akan bedal otak2 dan char kuew teow. memandangkan tak berapa lapar, satu pinggan sorangpun dah cukup. biasanya aku makan dua. Buruk melantak? tak de lah, sebab piring dia kecik. dah menda sedapkan...

Landmark dia? Korang carilah JAlan Meru kalau dari bandar Diraja Klang, Selangor; korang akan lalui Parksan Klang disebelah kiri. Jalan terus dlm 1 KM lagi. Restoran tu di sebelah kiri sebelum trafic light, betul2 sebelah 88 Snooker.

Cuma yg x bestnya tempat ini ialah is bersebelahan longkang besar yg kdang kala semerbak bau dia. tapi tepi restoran tu ada gak meja lain kalau nak duduk.

Rating : 4/5 Bintang (categori Char Kuew Teow)

2 comments:

cendawanintim said...

dia start nak buat n3 makan dah...

izman said...

cendawanintim,
ini semua ko punya pasallah.