Sunday, August 8, 2010

Colmar Tropicale (Bukit Tinggi, Pahang) - Episod 1

Alhamdulillah, hari ni (08/08/2010) tercapai jugak hajat aku nak bercuti sebelum puasa. biasalah kerja bertimbun, kena curi2 masa untuk bercuti. bercuti ni bagus, hilangkan tekanan kerja dan mengeratkan hubungan kekeluargaan. lagi bonus, kalau lepas bercuti isteri pulak ada hasil dan kemudian terpaksa cuti 60 hari (sape tak faham tu diam). untuk kali ni aku tak sempat nak plan. plan nak gi bali, indonesia dan langkawi asyik ditunda je. so, aku buat plan bidan terjun je. pegi dekat2 je.

aku ke negeri kelahiran aku, COLMAR TROPICALE, bukit tinggi Pahang. nak pegi hari sabtu, tapi hari sabtu aku ada hal di syarikat yang kena siapkan. err.. sabtu memang aku tak kerja sebenarnya sebab kami kerja 5 hari seminggu. so, aku tempah bilik untuk hari ahad. kami sekeluarga bertolak awal pagi (10 pagi tu masih awal pagi kan).

perjalanan ke colmar tropicale lebih kurang je jalan ke genting highland. err.. may be rendah sikit kot. cuma jalan ke colmar lebih kecik, selekoh lebih tajam dan risiko tanah/batu runtuh lebih tinggi. nak masuk area colmar kena bayar. ada gate sebelum masuk. bayaran dewasa rm12 seorang, kanak2 cuma rm8 seorang.bayaran di akan di refund jika anda menginap di colmar.

since check in lepas jam 3pm, aku sekeluarga jalan2 dulu la. kami ke colmar dan japanese garden. bab jalan2 tu aku cerita eposid akan datang sebab malam dah makin lewat dan anak2 dah tidur. aku cerita pasal bilik dulu.

aku tempah satu unit "one (1) bedroom suite". harga ok lah, masih dalam kemampuan untuk pelancung budget cam aku. berapa? korang check la sendiri kat colmar. masa aku nak sahkan bilik, akupun teragak2 nak ambik bilik menghadap bangunan colmar atau hutan rimba. dan aku ambik bilik yang ruang tamu menghadap colmar, dan master bedroom menghadap hutan. bilik tu benar2 memuaskan hati. dengan keluasan 69 meter persegi, dan kemudahan yg disediakan, aku cukup bersyukur. ye lah, kalau baca dalam internet dan dalam pelbagai review pelancong yg pernah menginap di colmar, kata mereka bilik2 sangat2 teruk. err.. may be taste diorang terlalu tinngi kot, pada aku sebagai pelancong budget, keadaan dan kemudahan ini sangat memuaskan.

antara kemudian yang disediakan ialah set sofa diruang tamu, 2 biji tivi dengan pelbagai channel (satu di ruang tamu dan satu dalam bilik), rak kasut, pantry, set meja makan, peti sejuk, set bilik tidur yang lengkap, bilik mandi yang selesa dan sebagainya. since aku ambik single bedroom suite, aku juga tambah extra bed untuk anak2 aku.




2 comments:

adie said...

bestnyer dapat bercoti. pi bukit tinggi setakat 2 hari 1 malam oklah sebab tak banyak tempat menarik.

izman said...

mr penyubiru :
yup, itupun dah puas pusing.