Thursday, September 18, 2008

Cuti Nuzul Quran

Semalam (17/09/08) adalah hari cuti umum di Selangor. bestnya dapat bermalas-malasan dirumah bersama keluarga. dan lagi malas bila nak kena kerja hari ni. selepas sahur semalam, aku gagahkan tunggu solat subuh dan terus bum. aku saja tak beritahu wife pasal cuti umum tu. macam biasa wife kejutkan untuk gi kerja. aku cakap malas dan tidur balik. dan kemudian dia kejut lagi jam 7am, 7.30am, 8am. aku buat tak tau je. so, dia ingat aku saje ambik cuti annual leave dan dia biarkan. jam 10am baru aku bangun, itupun sebab anak2 dah asyik kacau aku nak ajak main games.

bila bangun wife tanya, apsal tak keje,cuti ke? stress kerja ke? aku cakap saje malas. so, aku bermalas-malasan la gi tengok tv, layan anak2 main mainan diorang. then, gi kedai beli newspaper. saje beli the star sebab surat khabar melayu banyak sangat mengarutnya sekarang ni. baik aku baca iklan the star lagi ada faedah. err... kerja kosong pun banyak.

then petang sebab leka kat rumah, dalam 630pm baru gi bazar ramadhan. yg ada kuih2 yg tak best dan tak menepati standard tekak aku. aku beli 2-3 benda termasuk roti jala dan tau fu fah. Tau fu fah aku tak suka, beli untuk wife je. wife kata tak sedap. so, gerai tu blacklist! setakat ni dah 3 gerai aku blacklist ;-
1) roti john
2) onde-onde
3) tau fu fah

solat terawih rasa malas, ingat nak buat 8 rakaat je. dalam hati ingat nak mintak wife goreng mee sebab macam lapar je. tapi masa solat aku dapat saf depan sekali. dan masa rakaat ke 8, rasa sayang pulak nak tinggal. teruskan je lah. Alhamdulillah, siap terawih dan witir ada jamuan nasi minyak. dah pack siap2. aku ambik satu dan balik. sampai rumah, tengah jamu mee goreng. Alhamdulillah! kenyang betul aku. cam ne nak kurangkan berat badan ni. asyik makan sedap je.

No comments: