Wednesday, August 24, 2011

Berbuka Di Hotel Premier Bukit Tinggi

semalam (23/8/2011) buat kali keduanya aku berbuka diluar. kali ini atas kapasiti rasmi. dan biasalah, si saiful pun joint the club. pun tak jauh, kami mencuba buat kali pertama ke hotel premier bandar bukit tinggi, klang.

si saiful ambik aku di rumah, sebelum 630 petang kami dah terpacak di hotel premier. sebab tempat dah dibooked, kami meninjau2 makanan yang ada. emm... dibuat konsep gerai2: ada kambing, kuih2, ais krim, mee, nasi, sup dan roti, dim sum, sate, abc, pelbagai air dan sebangainya.




tempat mmg strategik dan jauh dari kelompok yang berada dalam dewan yang padat. since ramai belum datang, kami memilih makanan dengan santai. si saiful ni memang tak boleh lari dari kambing. sanggup ditunggunya kambing padahal pelayan tu baru je usung kambing dari dalam kitchen. heh... species hantu kambing betul.

ini serba sedikit juadah yang aku ambil. aku makan tak banyak sebab tahap kesihatan perut aku belum 100% pulih.

untuk pembukaan selain kurma dan air tebu. aku makan sedikit agar2, kek dan sup rusa.


kemudian aku rasa lemang dan rendang tok.


kemudian aku cuba sate ayam dan meratah sedikit udang masak telur masin.


kemudian aku rasa nasi biryani kambing, daging kambing panggang dan black pepper. dicampur sedikit penang char kuew teow.


dah la, itu je aku makan. lepas makan biryani kambing tu sampai abis, aku berhenti solat maghrib.

kemudian, aku sambung makan sedikit lagi seperti dim sum, kuih2, salad, meratah sotong, dan serba sedikit makanan lain. air pun aku ambik serba segelas; soya, air tebu, oren. sebab tangki dah full, aku sudahi dengan 4 scoop ais krim.

tahap kepuasan ?
pada aku menu2 disitu biasa2 je. kambing dia pun tak hebat sangat. kuih2 tu pun biasa2 je. sate pun setakat boleh tahan. bancuhan air kureng memuaskan. udang masak telur masin is the best. rendang tok agak keras. apa2pun untuk set berbuka rm80 seorang yang tak perlu aku bayar, adalah berjaya menegangkan perut aku. Alhamdulillah. untuk hotel yang baru beroperasi dan kali pertama membuat iftar ramadhan, pada aku OK lah. harap dapat juadah yang lebih sedap pada tahun2 akan datang.

No comments: